חברת KAPE שבשליטת טדי שגיא גייסה 115 מיליון דולר

הגיוס בוצע בהנפקת מניות שזכתה לביקושים גבוהים • טדי שגיא הזרים כמחצית מהסכום • מוסדיים מישראל הזרימו ביקושים בעשרות מיליוני דולרים

טדי שגיא / צילום: יונתן בלום
טדי שגיא / צילום: יונתן בלום

חברת אבטחת הסייבר Kape גייסה כ-115 מיליון דולר (88.8 מיליון פאונד) בהנפקת מניות בלונדון. החברה, שבשליטת איש העסקים טדי שגיא, הודיעה כי הנפיקה כ-59 מיליון מניות חדשות במחיר של 150 פני למניה, כלומר בדיסקאונט של 1.3% על מחיר הנעילה של המניה בלונדון אתמול. היום בשעות הצהריים עלתה המניה בכ-5%.

בדיווח החברה לבורסה בלונדון נכתב כי דירקטוריון Kape מרוצה מהתגובות לגיוס מצד משקיעים מוסדיים מבריטניה, ארה"ב, ישראל ואסיה, וכי היו ביקושי יתר שעקפו משמעותית את יעד הגיוס שעמד בתחילה על 100 מיליון דולר. לדברי החברה, הכסף שגויס ישמש אותה בין היתר לחיזוק המאזן לקראת רכישות פוטנציאליות.

את ההנפקה הובילו ברק קפיטל חיתום בישראל, סטיפל בארה"ב, ובאירופה - שור קפיטל ו-N+1 Singer. מוסדיים מישראל הזרימו ביקושים בעשרות מיליוני דולרים (אם כי רק חלק מהביקוש נענה), ובין הגופים מישראל שהשתתפו בהנפקה נמצאים כלל, נוקד ומור.

מתוך הסכום, בעל השליטה טדי שגיא היה אחראי על קרוב למחצית מההנפקה והוא הזרים כ-55.7 מיליון דולר, לאחר שהחברה באמצעותה הוא שולט ב-KAPE התחייבה להשתתף בהנפקה ולרכוש מניות בסכום של עד 72 מיליון דולר. בעקבות ההנפקה חלקו בחברה ירד מ-66.9% ל-65%.

גם בכירים בחברה השתתפו בהנפקה, ולדוגמה היו"ר דון אלגי רכש 10,000 מניות והמנכ"ל עידו ארליכמן רכש 40,000 מניות.

Kape נסחרת בלונדון בשווי 253 מיליון פאונד, לאחר שהמניה הכפילה את עצמה בשנה האחרונה. החברה מציעה פתרונות לפרטיות ברשת והגנה מפני תוכנות זדוניות. עם השלמת ההנפקה מסר המנכ"ל ארליכמן: "אנחנו שמחים על הגיבוי המלא והעקבי של טדי שגיא ומקדמים בברכה את המשקיעים החדשים. הביקוש הרב בהנפקה הוא תוצאה של עבודה מאומצת ונותן רוח גבית להנהלה ולצוות. כבר היום KAPE ממוצבת כמובילה בשוק הפרטיות ברשת, הגיוס יאפשר לנו להאיץ את יישום אסרטגיית הצמיחה שלנו ולהיות החברה המשמעותית בתחום".