גוגל ריסקה את התחזיות לרבעון: מציגה צמיחה של 14% - הרבה מעל לצפי

הרווח הנקי למניה עמד על 16.4 דולר – יותר מחמישה דולרים מעל התחזיות • הרווח הנקי הסתכם ב-11.3 מיליארד דולר - זינוק של 61% לעומת הרבעון המקביל אשתקד

סונדאר פיצ'אי מעיד בועדת השיפוט של הקונגרס האמריקאי בנושא שימוש בנתוני משתמשים בגוגל / צילום: Jim Young, רויטרס
סונדאר פיצ'אי מעיד בועדת השיפוט של הקונגרס האמריקאי בנושא שימוש בנתוני משתמשים בגוגל / צילום: Jim Young, רויטרס

חברת גוגל ניפצה את תחזיות האנליסטים ברבעון השלישי - החברה הציגה צמיחה של 14% והכנסות של 46.2 מיליארד דולר, לאחר שהאנליסטים צפו כי תצמח ב-6% בלבד וההכנסות של יעמדו על 42.9 מיליארד דולר. המניה מזנקת ב-6% במסחר המאוחר.

גם בשורה התחתונה החברה הפתיעה לטובה והרווח הנקי למניה עמד על 16.4 דולר - יותר מחמישה דולר מעל התחזיות. מניית החברה מזנקת ב-6% במסחר המאוחר. מתחילת השנה המניה עלתה ב-17% ושוויה עומד על קצת יותר מ-1 טריליון דולר.

הרווח הנקי הסתכם ב-11.3 מיליארד דולר, לעומת 7 מיליארד דולר ברבעון המקביל - זינוק של 61%.

"היה לנו רבעון חזק, בהתאם לגידול בשימוש באונליין", מסר מנכ"ל גוגל סונדר פיצ'אי בהודעה לעיתונות. "התוצאות הן גם עדות להשקעות הגדולות שעשינו בטכנולוגיות בינה מלאכותית ובטכנולוגיות נוספות כדי לספק שירותים שעוזרים לאנשים".

"את הצמיחה ברבעון השלישי הוביל גידול בהכנסות מפרסום במנוע החיפוש וביוטיוב, לצד חוזקה בגוגל קלאוד ובגוגל פליי", מסרה סמנכ"לית הכספים של גוגל, רות' פורת.

פעילות מנועי החיפוש של גוגל הניבה הכנסות של 26.3 מיליארד דולר, עלייה של 6.5% לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות מפרסום ביוטיוב, שמהוות מנוע צמיחה לגוגל, עלו ב-31% והסתכמו ב-5 מיליארד דולר, לעומת תחזית האנליסטים להכנסות של 4.4 מיליארד דולר.

ההכנסות מפעילות הענן עלו ב-45% והסתכמו ב-3.4 מיליארד דולר, מעט מעל התחזיות. לשם השוואה, ההכנסות של אז'ור, פלטפורמת הענן של מיקרוסופט, צמחו ברבעון האחרון ב-48% לעומת הרבעון המקביל ואילו הכנסות AWS, פלטפורמת הענן של אמזון, עלו ב-29% לעומת הרבעון המקביל. עם זאת, נתח השוק של גוגל הוא משמעותית נמוך מזה של השתיים האחרות. פיצ'אי ציין כי מהרבעון הבא, החברה תספק יותר מידע על פעילות הענן שלה, ותדווח עליה כפעילות נפרדת.

בשבוע שעבר הוגשה נגד גוגל אחת התביעות הגדולות בהיסטוריה של ההגבלים העסקיים, על ידי משרד המשפטים האמריקאי. לפי התביעה, גוגל מנצלת את כוחה כדי לבצר את מעמדו של מנוע החיפוש שלה ולפגוע בתחרות. "בנוגע לתביעה, אנחנו מאמינים כי המוצרים שלנו מספקים תועלת משמעותית ואנחנו בטוחים בטיעונים שלנו", אמר פיצ'אי בשיחת הוועידה עם האנליסטים, לפי CNBC. "הפוקוס שלנו נשאר בלעשות את העבודה שלנו - לבנות מוצרי חיפוש שאנשים אוהבים ומעריכים".