תוכנית המענקים של ליצמן חוזרת: קונים דירה בפריפריה? קבלו 70 אלף שקל מהמדינה

משרד הבינוי והשיכון יציג היום להערות משרדי הממשלה הצעת חקיקה של השר לשעבר יעקב ליצמן לעידוד רכישות דירות בפריפריה • לפי החוק, כל רוכש דירה ראשונה מיד שנייה שמחירה עד 800 אלף שקל יזכה למענק של כ-70 אלף שקל

יעקב ליצמן / צילום: מארק ישראל סלם - ג'רוזלם פוסט
יעקב ליצמן / צילום: מארק ישראל סלם - ג'רוזלם פוסט

משרד הבינוי והשיכון מקדם בחקיקה את תוכניתו של השר לשעבר יעקב ליצמן להענקת מענקים לרוכשי דירות יד שנייה בפריפריה. לאחר שעלה חשש שהתוכנית, שהוצגה על ידי ליצמן בוועדת כספים בחודש יולי האחרון, לא תעבור לבסוף לביצוע בשל היעדר התקציב וחוק ההסדרים, החליטו אנשיו של השר שעוד עובדים במשרד לפעול בדרך עצמאית.

על פי החוק, שיוצג היום להערות משרדי הממשלה, כל רוכש דירה ראשונה מיד שנייה שמחירה עד 800 אלף שקל יזכה למענק של כ-70 אלף שקל לביצוע הרכישה. אנשיו של ליצמן במשרד הבינוי והשיכון טענו היום כי יש לחוק כבר מקור תקציבי אך קידומו נבלם בשל חוסר היערכות משרד האוצר להעברת תקציב. כעת החוק צפוי לעבור לאישור ועדת שרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב ומשם להליך חקיקה מזורז בכנסת, בתקווה להספיק את קידום התוכנית לפני פיזורה.

על פי החוק שתוכנו עוד צפוי לעבור שינויים קלים בהדברות עם המשרדים, יוענקו מענקים לחסרי דירה הרוכשים דירה מיד שנייה בבנייה רוויה ביישובי עדיפות לאומית לפי התנאים הבאים: מענק בסך של כ-100 אלף שקל לחסרי דירה זכאי משרד הבינוי והשיכון לרכישת דירה אשר מחירה הכולל אינו עולה על 800 אלף שקל. המענק מותנה בהחזקה בזכויות בדירה במשך 5 שנים ממועד קבלת החזקה בדירה.

אנשיו של ליצמן מקווים להעביר את החוק בהדברות עם כחול לבן והליכוד וטוענים כי הם לא צופים התנגדות שכן מדובר בחוק חברתי. בפועל השבועות הקרובים בכנסת לקראת דצמבר צפויים להיות מתוחים מאוד מבחינת השותפים הקואליציוניים ולכן היכולת להעביר חוקים בהסכמה צפויה להיתקל בלא מעט בעיות. ידו הארוכה של ליצמן במשרד הבינוי והשיכון עדיין אמורה לתת לחוק את הדחיפה האחרונה לה הוא זקוק ובתנאי שכחול לבן והליכוד ירצו להמשיך ולשמור על יחסים תקינים מול החרדים.