תגובות מהממשלה ומהאופוזיציה בעקבות בחירתו של ביידן לנשיא

החל מיו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, דרך ח"כ איימן עודה ועד לשרים בממשלה • המערכת הפוליטית מגיבה לבחירתו של הנשיא ה-46 הבא של ידידתה הקרובה של ישראל

ג'ו ביידן ורעייתו בביקורו הרשמי בישראל ב-2016 / צילום: Heidi Levine, Associated Press
ג'ו ביידן ורעייתו בביקורו הרשמי בישראל ב-2016 / צילום: Heidi Levine, Associated Press

על רקע תחילת הדיווחים על ניצחונו של ג'ו ביידן בנשיאות ארה"ב, בישראל ממהרים לברך דווקא משמאל. ראשון המברכים הערב היה ראש האופוזיציה, יאיר לפיד שאמר "ברכות לנשיא הנבחר, ידידי ג'ו ביידן ולסגנית הנשיא הנבחר, קמאלה האריס. מערכת היחסים בין ישראל-ארה"ב מבוססת על ערכים ואינטרסים משותפים שאני בטוח שיהיו בלב העשייה שלכם. אני מצפה לעבוד עם הממשל החדש ועם חברי שתי המפלגות בקונגרס בכדי להעמיק ולחזק את היחסים המיוחדים בין ישראל לארצות-הברית".

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה אמר כי "ההפסד של טראמפ הוא צעד חשוב במאבק מול ימין פופוליסטי ששולט גם על הונגריה, ברזיל, הודו, וישראל אבל אנחנו עוד רחוקים מהיעד הסופי. המאבק לצד פרוגרסיביים בכל העולם ממשיך גם מחר. כמו בישראל, הבעיה בארה"ב היא לא רק פרסונלית. הפתרון לגל הרודני בכל העולם הוא עתיד דמוקרטי במקום נוסטלגיה לעבר שלא היה בו".

שר המשפטים אבי ניסנקורן ‏צייץ בחשבון הטוויטר שלו "ברכות לנשיא הנבחר של ארה"ב ג'ו ביידן. ברכות לקמאלה האריס, האשה הראשונה שתכהן כסגנית הנשיא וברכות לעם האמריקאי על ההליך הדמוקרטי הראוי.

אני בטוח שהקשר ההדוק והחזק בין ארה"ב לישראל ישמר ויתחזק תחת ממשל ביידן".

יו"ר מרצ, ח״כ ניצן הורוביץ: "מברך את הנשיא הנבחר ג'ו ביידן ואת סגניתו קמאלה האריס, על נצחון מרשים ומעורר תקווה לעולם כולו. אחרי ארבע שנים של רוח רעה, שקרים ובריונות הגיע הזמן למנהיגות ישרה והגונה בוושינגטון.

ניצחון ביידן - בקרוב גם בישראל. גם ישראל צריכה להדיח את מי שמשסה והורס אותה מבפנים ולהתחיל תהליך של ריפוי וחזרה לערכים דמוקרטים. ניצחון ביידן הוא ניצחון הערכים על פני האינטרסים, ניצחון הדמוקרטיה על פני הגזענות והשנאה".