ברכות לג'ו ביידן וזעם על עוד שבוע בלי תקציב 2021 בישיבת הממשלה

בישיבת הממשלה, רה"מ נתניהו ושר הביטחון גנץ בירכו את הנשיא הנבחר בארה"ב ג'ו ביידן, מסרו את איחוליהם לנשיא היוצא טראמפ, ואז גנץ שב ותקף את נושא התקציב: "זהו עוד שבוע שילך לאיבוד בהיעדר תקציב לשנת 2021"

בנימין נתניהו ובני גנץ / צילום: יניב נדב , דוברות הכנסת
בנימין נתניהו ובני גנץ / צילום: יניב נדב , דוברות הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ התייחסו שניהם לחילופי הנשיאים בארצות-הברית במהלך ישיבת הממשלה. נתניהו אמר: "אני רוצה לפתוח בברכות לג'ו ביידן ולקמלה האריס. יש לי קשר אישי ארוך וחם עם ג'ו ביידן, קרוב ל-40 שנה, ואני מכיר אותו כידיד גדול של מדינת ישראל. אני בטוח שנמשיך לעבוד עם שניהם כדי להמשיך ולחזק את הברית המיוחדת בין ישראל לארה"ב".

כמובן שרה"מ לא שכח להודות לנשיא היוצא דונלד טראמפ: "בשמי ובשם כל אזרחי מדינת ישראל אני מודה שוב לנשיא טראמפ על הידידות הגדולה שהוא הראה למדינת ישראל וגם לי באופן אישי. אני מברך אותו על הכרתו בירושלים ובגולן, על עמידתו מול איראן, על הסכמי השלום ההיסטוריים ועל כך שהביא את הברית בין ישראל לארה״ב לפסגות חסרות תקדים. תודה לך הנשיא טראמפ".

גנץ אמר דברים דומים: "אני מברך את הנשיא ביידן וסגניתו קמלה האריס על בחירתם, ובטוח שמסורת היחסים המיוחדים בין שתי המדינות תימשך ותתחזק תחת הנהגתם. היחסים בין ישראל לארה"ב הם יחסים עמוקים, שנשענים על ערכים ואינטרסים משותפים לאורך עשורים רבים". אך תודתו לטראמפ הייתה קצרה יותר: "אני מבקש להודות לנשיא טראמפ על פעולותיו החיוביות במזרח התיכון מול איראן וקידום הסכמי אברהם, שיישארו פה עוד הרבה זמן קדימה".

גנץ הוסיף כי הסכם השלום עם בחריין יובא השבוע לאישור הכנסת, "אנחנו צריכים לפתח את הסכמי השלום ולהרחיב את היחסים עם בחריין ואיחוד האמירויות, ולצורך כך יש להטיל על משרד החוץ לפתח ולקדם את עבודת המשרדים השונים ביחד עם המל"ל".

שר הביטחון שב ותקף את אי הבאתו לאישור של תקציב מדינה לשנה הבאה: "זהו עוד שבוע שילך לאיבוד בהיעדר תקציב לשנת 2021. למען מדינת ישראל ואזרחי ישראל כדאי להתחיל להזיז את הדברים קדימה".