רבעון שלישי חלש לגילת, צופה שיפור ברבעון הרביעי

ברבעון השלישי גילת הכירה בהוצאות של 8.2 מיליון דולר בגין הרכישה שבוטלה • החברה רשמה ירידה של 41.2% בהכנסות הרבעון השלישי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד לרמה של 37.3 מיליון דולר

עדי צפדיה, המנכ"ל הזמני של גילת / צילום: גילת
עדי צפדיה, המנכ"ל הזמני של גילת / צילום: גילת

רבעון חלש נוסף לגילת לוויינים: החברה דיווחה היום על ירידה של 41.2% בהכנסות הרבעון השלישי בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2019, לרמה של 37.3 מיליון דולר. מתחילת השנה הסתכמו הכנסות החברה בכ-123 מיליון דולר, ירידה של 33.4%.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), גילת עברה להפסד תפעולי הן ברמה הרבעונית, בסך 10.9 מיליון דולר, והן בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, בסך 25.1 מיליון דולר. בשורה התחתונה, גילת רשמה הפסד נקי של 11.6 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 6.3 מיליון דולר ברבעון המקביל, ומתחילת השנה הסתכם ההפסד ב-27.5 מיליון דולר, לעומת רווח של 12.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2019.

גם על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, החברה רושמת הפסד נקי רבעוני בסך 2.6 מיליון דולר שהם 5 סנטים למניה, לעומת רווח נקי של 6.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. מתחילת השנה ההפסד Non-GAAP הסתכם ב-14.5 מיליון דולר, שהם 26 סנט למניה, וזאת בהשוואה לרווח נקי Non-GAAP של 15.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הסתכם ברבעון ב-562 אלף דולר, ומתחילת השנה הוא שלילי בגובה 4.3 מיליון דולר.

הדוחות מצביעים על כך שברבעון השלישי גילת הכירה בהוצאות של 8.2 מיליון דולר בגין הרכישה שבוטלה. גילת, שמספקת פתרונות תקשורת לוויינית, נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי של 335 מיליון דולר. החברה הייתה אמורה להימכר תמורת כחצי מיליארד דולר לקומטק מארה"ב, אך העסקה בוטלה על רקע משבר הקורונה, שפגע קשות בתוצאות של גילת ושל קומטק. בהסדר פשרה שנחתם בין החברות הוסכם שגילת תקבל מקומטק פיצוי של 70 מיליון דולר, וגילת הודיעה לאחרונה שקיבלה את הסכום ותחלק עד 55 מיליון דולר כדיבידנד לבעלי המניות שלה.

עדי צפדיה, המנכ"ל הזמני של גילת, אמר עם פרסום הדוחות: "למרות שתוצאות הרבעון השלישי עדיין הושפעו לרעה מהמגפה ואף יותר מכך מההליך המשפטי מול קומטק, אני אופטימי מאוד, אנו ממשיכים לראות התאוששות ברוב תחומי הפעילות שלנו. במהלך הרבעון היו לנו מספר הישגים אסטרטגיים במנועי הצמיחה שלנו". צפדיה הוסיף כי הפייפליין של גילת כולל הזדמנויות גדולות ומעריך כי הרבעון הרביעי יהיה משופר הן ברמת ההכנסות והן ברמת הרווחיות.