הנסיך צ'רלס תרם תרומה פרטית נדירה ומשמעותית למרכז פרס לשלום

סכום התרומה נותר חסוי • זו הפעם הראשונה שבית המלוכה הבריטי מפרסם באופן פומבי תרומה שהוענקה אישית ע"י הנסיך • חמי פרס: "כבוד גדול להיות הארגון הישראלי הראשון שמקבל תרומה מבן משפחת המלוכה הבריטית"

הנסיך צ׳רלס בפורום השואה הבינלאומי ינואר 2020 / צילום: בן קלמר, שגרירות בריטניה בישראל
הנסיך צ׳רלס בפורום השואה הבינלאומי ינואר 2020 / צילום: בן קלמר, שגרירות בריטניה בישראל

תרומה פרטית נדירה וראשונה מסוגה: הנסיך צ׳רלס מבית המלוכה הבריטי תרם סכום משמעותי, אשר סכומו נותר חסוי, למרכז פרס לשלום. רוב התרומות מטעם בית המלוכה מתבצעות ללא מתן פרסום לאירוע ואם הן נעשות באופן פומבי, הרי שזה נעשה על ידי הקרנות של בית המלוכה ולא על ידי האישים. יתכן שבעבר הועברו תרומות פרטיות, אך זו פעם ראשונה שבית המלוכה דואג לפרסם זאת.

כזכור, בהזמנת נשיא המדינה רובי ריבלין, בינואר 2020 הגיע הנסיך צ׳רלס לביקור רשמי ראשון בישראל, ונשא דברים בפורום השואה הבינלאומי. כעבור עשרה חודשים, החליט הנסיך צ׳רלס על התרומה האישית הזו, במיוחד למרכז פרס לשלום העוסק בחדשנות ודו קיום, שני נושאים הקרובים ללבו.

המשמעות של תרומה זו היא חיזוק לערכים הליברליים בישראל, וזאת אפשר להבין לפי הגוף לו בחר צ׳רלס לתרום. בית המלוכה שומר על קשר אישי עם יו"ר מרכז פרס לשלום וחדשנות, בנו של הנשיא לשעבר שמעון פרס ז״ל, חמי פרס.

לפני הביקור הרשמי של צ׳רלס בשנת 2020, הוא הגיע פעם אחת בכובעו הפרטי כדי לחלוק כבוד אחרון לשמעון פרס בהלוויתו בשנת 2016.

מרכז פרס לשלום ולחדשנות מציין 24 שנות פעילות. המרכז נוסד בשנת 1996 ע"י פרס ז"ל במטרה לקדם את שגשוגה של מדינת ישראל, לטפח ולהפיץ את החדשנות הישראלית, ולסלול את הדרך לחיים משותפים ולשלום בר קיימא בין כל האזרחים. וויליאם, הדוכס מקיימברידג', ערך גם הוא ביקור רשמי בישראל ב-2018, במהלכו נפגש עם הנהלת מרכז פרס לשלום וחדשנות ועם ילדים יהודים וערבים המשתתפים בתוכניות ה"ספורט בשירות השלום" של המרכז.

שגריר בריטניה בישראל, ניל וויגן, אמר היום: "היה לנו הכבוד לארח את הנסיך צ'רלס ואת הנסיך וויליאם בישראל בשנים האחרונות. התרומה למרכז פרס מבטאת את ההשפעה של ביקורים אלה, ואת חשיבות היחסים בין בריטניה לישראל".

יו"ר מרכז פרס, חמי פרס, אמר: "זהו כבוד גדול לקבל תרומה מבן משפחת המלוכה הבריטית. נדיבותו של הוד מעלתו הנסיך צ'רלס מאפשרת למרכז פרס לשלום ולחדשנות להמשיך ולקדם את מורשתו של שמעון פרס לעתיד טוב יותר עבור כולנו. במיוחד בעיצומה של מגפה עולמית, חשוב להושיט יד לאחר, גם בין מדינות ומעבר לגבולות. אני מודה לנסיך צ'רלס שבחר לצעוד עמנו יד ביד בדרך השלום והחדשנות".