עוד שבת של הפגנות: לפחות 18 פעילים נעצרו על ידי המשטרה

אלפים הפגינ מול מעון רה"מ בירושלים • ארגוני המחאה דיווחו על 25 עצורים בהם קטין בן 17 • מתנועת המחאה "קומי ישראל" נמסר: "מצער מאוד שהמיליציות החמושות של אוחנה לא מתעסקות בכזו אובססיביות בפרשת הצוללות כמו שהן מתעסקות בצוללות מתנפחות של מפגינים

מפגינים מול מעון ראש הממשלה / צילום: בן כהן
מפגינים מול מעון ראש הממשלה / צילום: בן כהן

ההפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית נמשכו גם הערב (שבת) זה השבוע ה-21 ברציפות. ההפגנה המרכזית התקיימה מול מעון ראש הממשלה בבלפור ואלפי מפגינים נאספו במקום. קודם לכן התקיימה צעדה מרחוב הפורצים ליד דירתו של נתניהו ועד לבלפור. בבלפור הוקם מייצג ענק של סוס בשם "סוס או טרויה" ובמקום מתקיים מופע כלי נשיפה.

מוקדם יותר, לפחות 18 מפגינים נעצרו על ידי המשטרה בניסיון למנוע צעדת מחאה ממחלף חמד לבלפור נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ובדרישה לחקור את פרשת הצוללות. ארגוני המחאה מדווחים על 25 עצורים בהם קטין בן 17. המשטרה ניסתה למנוע את צעדת מחאה שכללה משפחות וילדים ויצאה בשעות הצהריים ממחלף חמד, המשטרה התעמתה עם המפגינים, הוציאה את האוויר למייצגי צוללות הענק והקימה מחסומים בדרכם של המפגינים.

שוטרים הפקיעו את מיצג הצוללות של המפגינים בעין חמד / צילום: רונן זבולון, רויטרס
 שוטרים הפקיעו את מיצג הצוללות של המפגינים בעין חמד / צילום: רונן זבולון, רויטרס

תנועת הדגלים השחורים דיווחו על אלימות כלפי המפגינים: בצומת מורשה הושלכה אבן לעבר מפגינים, פגעה ברכב וניפצה את השמשה ובכביש 4 בין טירת הכרמל לעתלית הושלכה פחית לעבר מפגין ופגעה בראשו.

המשטרה עצרה מפגינים על מנת למנוע את צעדת המחאה / צילום: רונן זבולון, רויטרס
 המשטרה עצרה מפגינים על מנת למנוע את צעדת המחאה / צילום: רונן זבולון, רויטרס

צעדת המחאה התקיימה במסגרת המחאות המתקיימות זה השבוע ב-21 ברציפות. כביש 1 נחסם לתנועה למשך כשעתיים ונפתח חזרה לתנועה כשבמקום מורגשים עומסי תנועה. לטענת מארגני המחאה, בהם רועי פלג מ"הצוללות- חקירה עכשיו", כבר ביום שני הוגשה בקשה למשטרה שהבטיחה להם שהצעדה תאובטח וכי המשטרה היא שגרמה לחסימת הכביש במקום להכיל את הצעדה ולאבטח אותה. המשטרה מסרה כי התהלוכה לא קיבלה אישור וכי "המפגינים החלו בתהלוכה, תוך שהם מהווים סיכון לחייהם ולחיי משתמשי הדרך, כשהם לא נשמעים להוראות השוטרים וחלקם אף התעמתו עמם".

למחלף חמד הגיעו חברי הכנסת בוגי יעלון, עופר שלח ואלי אבידר שניסו לשכנע את קציני המשטרה הבכירים במקום לאפשר את הצעדה אך המשטרה עמדה בסירובה.

בתל אביב מתקיימת הערב הפגנה של התנועה לאיכות השלטון בכיכר רבין תחת הסלוגן "כשהשחיתות מזנקת המדינה צוללות", בהפגנה ינאם האלוף (במיל') עמוס ידלין ויופיעו שלומי שבן, עידן אלתרמן ואלון נוימן. במקביל, תצא תהלוכת מחאה מכיכר הבימה בשעה 20:00.

מפגינים בקיבוץ יטבתה / צילום: מחאת הדגלים השחורים
 מפגינים בקיבוץ יטבתה / צילום: מחאת הדגלים השחורים

מתנועת המחאה "קומי ישראל" נמסר: "מצער מאוד שהמיליציות החמושות של אוחנה לא מתעסקות בכזו אובססיביות בפרשת הצוללות כמו שהן מתעסקות בצוללות מתנפחות של מפגינים. משטרת ירושלים, מוכיחה שוב, שהפכה לגוף פוליטי, ובמקום לאבטח את המפגינים, בוחרת לאבטח את השקרים של נתניהו".

מתנועת 'קריים מיניסטר' נמסר: "משטרה פוליטית אלימה בשירות נאשם בפלילים שעושה הכל לחבל במחאה. הגיע הזמן לשים סוף לפרקטיקה הפסולה של מעצרי שווא פוליטיים מבלי שהעצורים מובאים בפני שופט. דורון ידיד יודע שבתי המשפט יזרקו אותו מהמדרגות והופך במכוון את שוטריו לעבריינים במדים".

בתל אביב מתקיימת הערב הפגנה של התנועה לאיכות השלטון בכיכר רבין תחת הסלוגן "כשהשחיתות מזנקת המדינה צוללות",בכיכר נשמעו קריאות "הון שלטון עולם תחתון" בהפגנה ינאם האלוף (במיל') עמוס ידלין ויופיעו שלומי שבן, עידן אלתרמן ואלון נוימן. במקביל, מתוכנתת תהלוכת מחאה מכיכר הבימה ברחובות תל אביב

מתנועת הדגלים השחורים נמסר: ״מקרי התקיפה הערב הם תוצאה ישירה של ההסתה של נתניהו. מדינת ישראל נמצאת בשבר הגדול ביותר בתולדותיה, זוהי הפעם הראשונה שבעת משבר העם מפולג- זהי מורשת נתניהו. הכל עדיף על המשך שלטונו של נתניהו- גם בחירות".