אם לא תהיה שוב דרמה: קבינט הקורונה אמור לאשר היום את חוק "איים ירוקים"

הצפי הוא שהמלונות באילת ובים המלח יוכלו לארח את הנופשים כבר ביום שלישי הקרוב • בבסיס החוק עומדת הדרישה שהנופשים יידרשו לבצע בדיקות קורונה לפני החופשה • למעשה, חבילות נופש כבר מוצעות לנופשים, בתקווה שלא יירתעו מהחובה לבצע בדיקת קורונה ולנפוש בחורף

חוף הים באילת / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאטיב
חוף הים באילת / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאטיב

בעיריית אילת נערכים להכרזה הצפויה היום בקבינט הקורונה על אילת ועל ים המלח כאיים תיירותיים. הכרזה זו תוכל לתת תוקף להצעת החוק שהובילה שרת התיירות אורית פרקש הכהן ואשר אחרי דרמות רבות, עברה בשבוע שעבר בכנסת. הצפי הוא שהמלונות יוכלו לארח את הנופשים כבר ב-17.11, כלומר יום שלישי הקרוב.

הרעיון הוא לאפשר למלונות העיר אילת וים המלח לשוב לפעילות אחרי חודשים שבהם הם היו סגורים, ומנגד לאפשר לישראלים להתאוורר בבית מלון כשאופציית החופשה בחו"ל הולכת ומצטמצמת עם הכללת מדינות כמו יוון וקפריסין ברשימת המדינות האדומות.

כיום אפשרויות הנופש בישראל מתמקדות בצימרים ובדירות להשכרה לטווח קצר, שהמשיכו לעבוד לאורך התקופה האחרונה באילת, למורת רוחם של המלונאים בעיר שלא הורשו לפתוח בעצמם. בבסיס החוק עומדת הדרישה שהנופשים יידרשו לבצע בדיקות קורונה לפני החופשה. למעשה, חבילות נופש כבר מוצעות לנופשים, בתקווה שלא יירתעו מהחובה לבצע בדיקת קורונה ולנפוש בחורף. מה עוד צריך לדעת?

● כל נופש/ת שיגיע לאילת מיום ג׳ הקרוב (17.11.20) יצטרך להציג בדיקת קורונה שלילית בתוקף של עד 72 שעות לפני ההגעה לאילת. חובת הבדיקה חלה על כל הנופשים מגיל 3.

● את הבדיקות ניתן לבצע ללא תשלום, בקופות החולים ובכל נקודות הבדיקה בארץ לרבות במתחמי ״היבדק וסע״ וכדומה.

● מחלימים יהיו פטורים בשלב זה מבדיקת קורונה ויצטרכו להציג תעודת ״מחלים״. החלטה סופית על כך תתקבל בתקנות קבינט הקורונה במסגרת ההכרזה.

● את אישור הבדיקה השלילית יש להציג במחסום הכניסה לעיר, הן בכביש 90 (דרך הערבה) והן בכביש 12 (דרך מצפה רמון).

● חלה חובת הצגת בדיקת קורונה שלילית גם על הטסים לאילת וגם על הנוסעים בתחבורה ציבורית (אוטובוסים/מוניות).

● התיירים והנופשים המתאכסנים במלונות העיר, יצטרכו להציג את תוצאות הבדיקה השלילית גם במעמד הצ'ק אין בבית המלון.

● לא תתאפשר כניסה לעיר אילת לתיירים נופשים ומבקרים, ללא הצגת בדיקת קורונה שלילית.

● תושבי אילת והערבה, ומי שמגיע לאילת למטרות עבודה (דוגמת רופאים, מרצים, ספקים וכיו"ב) יהיו חייבים בבדיקה אחת ל-7 ימים.

● לרשות תושבי אילת והערבה וכן הנכנסים במסגרת עבודה, שאין ברשותם בדיקה בתוקף בת שבוע (7 ימים), יעמדו 2 עמדות בדיקה מהירה, אחת בשדה התעופה רמון (תפעל 24/7) והשנייה בסמוך לצומת נאות סמדר בכביש 12 (תפעל בין השעות 7:00 ל-22:00).

● הבדיקות המהירות יבוצעו על ידי מד"א באמצעות מכשירי סופיה. תוצאות הבדיקה יינתנו תוך 15 דקות.

● חיילים במדים ואנשי כוחות הביטחון וההצלה יהיו פטורים מבדיקה.

● לרשות תושבי אילת יפעל בשבועיים הקרובים, מתחם "היבדק וסע" לבדיקות קורונה. המתחם יפעל ברחבת החניה סמוך לבית ספר התיכון ע"ש רבין בין השעות 15:00 ל-22:00. מתחם זה ישמש גם לבדיקות סקר של עובדי המלונות.

● המפרים את החוק צפויים לסנקציות. הנחיות מלאות ומפורטות יינתנו ביומיים הקרובים, לאחר הכרזת קבינט הקורונה וקביעת תקנות החוק המלאות.