ביהמ"ש דחה את בקשת אלשטיין לזמן את היועמ"ש לדיון על מכירת דסק"ש למגה אור

השופט חגי  השופט ברנר: "הבקשה מניחה מראש את הטעון עדיין קביעה משפטית, קרי, את חוקיותה של הצעת מגה אור. שנית, אם היועמ"ש יגיע למסקנה כי התייצבותו אכן דרושה, חזקה עליו שיעשה שימוש בסמכותו להתייצב לדיון"

אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר
אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט חגי ברנר, דחה היום (ג') את בקשתו של אדוארדו אלשטיין להורות על התייצבותו של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בדיון שיתקיים מחר (ד') בנושא מכירת מניות השליטה בחברת דיסקונט השקעות (דסק"ש). הדיון מחר יעסוק בבקשת כונסי הנכסים למניות השליטה, עורכי הדין רענן קליר ואלון בנימיני, ונאמן אי.די.בי עו"ד אופיר נאור, למכור את המניות לחברת מגה אור ושותפיה.

בהחלטתו כתב השופט ברנר: "ראשית הבקשה מניחה מראש את הטעון עדיין קביעה משפטית, קרי, את חוקיותה של הצעת מגה אור. שנית, אם היועץ המשפטי לממשלה יגיע למסקנה כי התייצבותו אכן דרושה, חזקה עליו שיעשה שימוש בסמכותו להתייצב לדיון. משכך, הבקשה נדחית".

אלשטיין, בעל השליטה הקודם בדסק"ש, הגיש אתמול (ב') לבית המשפט באמצעות באי-כוחו, עורכי הדין יוסי בנקל, אמיר פרנקל ולידר קופרשמידט, את התנגדותו למכירת מניות השליטה בדסק"ש למגה אור. בנוסף ביקש אלשטיין מבית המשפט "להורות ליועץ המשפטי לממשלה להתייצב לדיון ולחוות את דעתו באשר לסמכותו של בית המשפט הנכבד לאשר הצעה הנגועה באי-חוקיות".

אלשטיין ביקש לפסול את הצעת קבוצת מגה אור בשל היותה "נגועה כולה באי-חוקיות", ולאשר תחתיה את הצעתו שלו לרכישת מניות השליטה בדסק"ש. את התגובה הגיש אלשטיין לאחר שבשבוע שעבר הגישו כונסי הנכסים בקשה לאשר את מכירת המניות לקבוצת מגה אור, וזאת לאחר תמיכה גורפת של יותר מ-90% בהצעתה מצד מחזיקי האג"ח של חברת אי.די.בי שקרסה. אלשטיין, ששלט באי.די.בי ורוצה כעת להחזיר לעצמו את השליטה בדסק"ש, מתקשה לקבל את העדפת המשקיעים בשוק ההון להעביר את השליטה בחברה לידיהם של מגה אור ושותפיה.

ביום ד' השבוע יתקיים כאמור בבית המשפט דיון בבקשת כונסי הנכסים לאשר את מכירת המניות למגה אור, ואחריה אמור סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט חגי ברנר, לקבל את החלטתו בנושא. מגה אור ושותפיה הציעו לשלם 1.1145 מיליארד שקל עבור 82% ממניות דסק"ש, בעוד שאלשטיין הציע 1.028 מיליארד שקל עבור 70% ממניות דסק"ש ואופציה לרכישת עוד 12% ממניות החברה שבידי הנושים תמורת 128 מיליון שקל בתום שנתיים ממועד השלמת העסקה.

לטענת אלשטיין, רכישת השליטה בדסק"ש בידי מגה אור ושותפיה נוגדת את הוראות חוק הריכוזיות, ולכן אינה חוקית. מגה אור, על-פי הצעתה, תרכוש רק 29.9% ממניות דסק"ש, כאשר עוד 5.1% ממניות החברה יירכשו בידי בית ההשקעות ווליו בייס עבור לקוחותיו. את יתרת המניות אמורים לרכוש חברים אחרים בקבוצת מגה אור ששמם טרם נחשף, או לחילופין מחזיקי אג"ח של אי.די.בי שיעדיפו תמורה במניות על-פני תמורה במזומן.