גנץ על הפגנת הימין מול ביתו של האב השכול דורון פרקש: "בושה"

שר הביטחון: "שוחחתי הבוקר עם דורון פרקש, אביו של תום פרקש ז"ל שנפל במלחמת לבנון השנייה, וביקשתי לחזק את ידיו ואת ידי אשתו ענת, אחרי שמפגינים קראו להם קריאות גנאי מזעזעות רק משום שאירחו מפגינים נגד רה"מ. כמי שאיבד אחים רבים לנשק, אני חש בושה הבוקר

שר הביטחון בני גנץ שוחח הבוקר (ד') עם דורון פרקש, אביו של תום פרקש ז"ל, בעקבות הפגנה של אנשי ימין מול בית המשפחה בקיסריה. בהפגנה השתתפו כעשרה מתומכי ראש הממשלה בנימין נתניהו שקראו לעבר בני המשפחה קריאות גנאי, שכן משפחת פרקש מארחת מפגינים נגד נתניהו על גג ביתם. אחד מאנשי הימין צעק לדורון פרקש: "אלוהים שילם לך, מאחל שיהיה לך עוד אחד כזה".

סרן תום פרקש ז"ל נהרג בהתרסקות מסוקו במהלך מלחמת לבנון השנייה.

גנץ שוחח הבוקר עם דורון פרקש ואחר-כך כתב בחשבון הטוויטר שלו:

"שוחחתי הבוקר עם דורון פרקש, אביו של תום פרקש ז"ל שנפל במלחמת לבנון השנייה, וביקשתי לחזק את ידיו ואת ידי אשתו ענת, אחרי שמפגינים קראו להם קריאות גנאי מזעזעות רק משום שאירחו מפגינים נגד ראש הממשלה. כמי שאיבד אחים רבים לנשק, אני חש בושה הבוקר. יש גבולות שלא חוצים. השיסוי והקיטוב לא יובילו אותנו לשום מקום. בשיחה אמרתי לדורון שגם מול ביתי מתקיימות הפגנות, ושאני פועל מול רשויות החוק על -מנת לאפשר אותן. אני מתחייב להמשיך לדאוג שחופש ההפגנה יישמר - לכל אזרח ומול כל אזרח".

מהליכוד נמסר בתגובה כי "כמי שחווה על בשרו את ייסורי השכול, ראש הממשלה נתניהו מקפיד כל חייו לכבד את תחושת האובדן של כל המשפחות השכולות, וכך חייבים לנהוג כולם - מימין ומשמאל. ראש הממשלה מגנה בתוקף כל אמירה מסוג זה שקשורה לאובדן השכול, לרבות קריאה מסוג זה שהושמעה בקיסריה.

"בלי קשר, כולם חייבים לכבד את פסיקת בג"ץ שקובעת כי אסור להפגין במרחק של פחות מ-300 מטר מביתו של איש ציבור, פסיקה שמופרת בשיטתיות מול בית ראש הממשלה בקיסריה".

יו"ר הכנסת יריב לוין אמר כי "הקריאות שכיוונו המפגינים לעבר ביתם של משפחת פרקש בקיסריה, ראויות לכל גינוי. זוהי לא דרכה של תנועת הליכוד, ולא דרכו של מחנה הימין.

"המשפחות השכולות הינן היקרות ביותר שיש לעם ולמדינת ישראל. אלה שבזכות יקיריהן שאיבדו, מדינת ישראל בטוחה ומשגשגת. אני מגנה, בכל תוקף כל אמירה שהיא כנגד משפחות שכולות, וקורא לכולם לנהל שיח ענייני, ביקורתי ומכבד".