עסקת דסק"ש: זאת רשימת המשקיעים המלאה של מגה אור

בבית המשפט המחוזי בת"א התקיים היום דיון בבקשת מכירת מניות השליטה בדסק"ש לידי חברת מגה אור ושותפיה • לצד מגה אור כוללת רשימת המשקיעים גם את ווליו בייס חיתום הנפקות ואת פועלים אי.בי.אי חיתום והנפקות, אשר ישמשו כמפיצים ויפיצו את המניות למשקיעים שונים

אדוארדו אלשטיין וצחי נחמיאס / איור: גיל ג'יבלי, גלובס
אדוארדו אלשטיין וצחי נחמיאס / איור: גיל ג'יבלי, גלובס

רשימת המשקיעים שמבקשים להצטרף לחברת מגה אור ברכישת 82% ממניות דסק"ש, כוללת מספר מצומצם של משקיעים ומבוססת בין השאר על הפצת מניות למשקיעים מתוחכמים. לצד מגה אור, שכבר הודיעה כי תרכוש 29.9% ממניות דסק"ש, כוללת הרשימה גם את ווליו בייס חיתום הנפקות ואת פועלים אי.בי.אי חיתום והנפקות, אשר ישמשו כמפיצים ויפיצו את המניות למשקיעים שונים, אשר זהותם נכון למועד זה טרם ידוע .

בנוסף לכך, הודיעה הבוקר מגה אור לכונסי הנכסים של מניות השליטה בדסק"ש, כי כמות המניות שלגביה לא יימצא רוכש על ידי החתמים, תירכש על ידי אנשי העסקים רמי אונגר, חן למדן וחן שחר. עם זאת, לגלובס נודע כי מאוחר יותר בערב הוציא אונגר הודעה שאינו חלק מהקבוצה .

הרשימה נמסרה על ידי מגה אור לבית המשפט באופן חשאי, מתוך רצון שהשמות לא ייחשפו. החשש היה שאנשי עסקים שייחשפו לא ירצו להישאר בעסקה, וכך אכן קרה. במגה אור לא ציפו שרשימה חשאית שמראש נמסרה באופן סודי תקבל פומבי, אולם בכל מקרה אין לחברה כל טענה כלפי אונגר, שהחליט לבסוף לצאת מהקבוצה .

כך או כך, הרשימה הזו אינה סופית והיא נתונה לשינויים עד הרגע האחרון (למי שירצה שלא להשקיע או למשקיעים חדשים ).

במסמך בו נמסרו השמות נכתב: "יודגש כי רשימה זו סודית וחסויה ומועברת לכונסים בלבד לשם הצגתה לעיני כב' השופט חגי ברנר ולא בפני אף גורם אחר זאת לאור העובדה כי קיים חשש ממשי כי שמות המציעים יודלפו ויפורסמו בפומבי בטרם התבררה כמות המניות לרכישה על פי ההצעות. מובהר כי רשימה זו עשויה להשתנות עד למועד ההשלמה, בהתאם להוראות ההצעות ובהתאם לכמות המניות הסופית שתירכש על פי ההצעות".

השופט: הנושים לא נותנים אמון באלשטיין

בבית המשפט המחוזי בת"א התקיים הבוקר דיון בבקשת כונסי הנכסים ל-70% ממניות דסק"ש  ונאמן אי.די.בי, למכור את מניות השליטה בדסק"ש לידי חברת מגה אור  ושותפיה.

הכונס עו"ד רענן קליר אמר כי קיבל הבוקר ממגה אור פירוט של רשימת המשקיעים המלאה לרכישת 82% ממניות דסק"ש. מגה אור ביקשה שהרשימה תישאר בידי הכונסים, וזאת בשל האופציה הקיימת למחזיקי האג"ח להחזיק בידיהם במרבית המניות ולהעביר למגה אור ושותפיה רק 35%. השופט חגי ברנר הודיע שלא יאשר זאת וקיבל לידיו את הרשימה.

בהחלטה קבע השופט כי יש למסור את הרשימה לידיו של אלשטיין ועקב כך העביר השופט את הרשימה לידיו של עו"ד יוסי בנקל, בא כוחו של אלשטיין. כך שכעת מחזיק אלשטיין ברשימת המשקיעים המלאה של מגה אור.

הדיון עסק בטענת אלשטיין, לפי הצעתה של מגה אור אינה חוקית מאחר והיא סותרת את חוק הריכוזיות. כדי לבסס טענה זו, טען אלשטיין כי מגה אור לא חתמה על מסמך הקובע כי הצעתה אינה סותרת את חוק הריכוזיות. תוך כדי הדיון נמסר כי מחזיקי אגרות החוב של אי.די.בי מסדרה ט', דחו ברוב של 98% את הצעתו המשופרת של אלשטיין שפורסמה אתמול.

עו"ד ליאב וייבאום, נציג הפרקליטות בנוגע לשאלת ההפרה של חוק הריכוזיות אמר כי שליטה היא עניין מורכב, עניין שיש בוא משפט ועובדה. כל מספר הוא לא מקודש. כל מספר בוחנים אותו באספקלריה של עוד מרכיבים. גם בגב-ים הבחינה הייתה של המצב בפועל.

וייבאום הוסיף כי נכון לרגע זה, מבחינת אותם הגורמים שאמורים לבחון את נושא הריכוזיות, לא נכון לבחון את הנושא כי רב הנסתר על הגלוי. והיחידי שעד כה התעסקנו איתו בנושא הריכוזיות זה דווקא אלשטיין.

רשימת המשקיעים המלאה של מגה אור הועברה לעיונו של אלשטיין והשופט. מחזיקי אג"ח ט' ממשיכים לתמוך במגה אור גם אחרי השיפור שהציע אלשטיין.

בא כוחו של אלשטיין, עו"ד בנקל, סקר את הצעתה של מגה ועמד על הנקודות שלטענתו מצביעות על כך שמגה אור מתכוונת לשלוט בדסק"ש, וזאת למרות שחוק הריכוזיות אוסר זאת עליה. במהלך הדיון טען עו"ד בנקל כי מגה אור לא התחייבה לעמוד בחוק הריכוזיות, וזאת בניגוד לאלשטיין.

השופט אמר לעו"ד בנקל, כי מה שהכריע את החלטת הנושים היא שהם לא נותנים אמון באלשטיין.

נאמן אידיבי אופיר נאור, אמר כי עו"ד פיני רובין, שמייצג כעת את דסק"ש, ייצג קודם לכן את אי.די.בי, ובכובעו זה ייעץ לבעל השליטה אלשטיין שלא לשלם את ה-70 מיליון שקל וזאת כדי לטלטל את הספינה. עו"ד רובין לא מכחיש.

בעקבות החלטת מחזיקי אג"ח ט' לדחות את הצעתו המשופרת של אלשטיין, פקעה הצעה וזו וכעת נותרה על כנה רק ההצעה הקודמת שהגיש אלשטיין. לדברי נאמן אי.די.בי עו"ד נאור, במצב כזה שתי ההצעות אינן מעניקות ערבות לרכישת מניות דסק"ש הנוספות (12 אחוז ממניות החברה), כאשר הצעתו של אלשטיין כוללת בתוכה הסכמה לוויתור תביעות מאוד רחבה.

עו"ד רענן קליר אמר: "מגה אור הודיעה לי כי היא מסכימה להוסיף את סעיף 2.4 להצעתה (בנוגע לעמידה בחוק הריכוזיות, ע"כ) וזאת כפי שהציע עו"ד רובין מטעמה של דס"קש".

במהלך הדיון חשף עו"ד בנקל, כי אחד המשקיעים שיצטרפו למגה אור ברכישת דסק"ש הוא חן למדן, בעל השליטה בחברת אוריין. בגלובס דווח בעבר כי גם יבואן הרכב רמי אונגר ממנה על רשימה זו.