ברמ"י שוקלים להרחיב את שוהם בניגוד לעמדת המועצה המקומית

לגלובס נודע כי ברשות מקרקעי ישראל איתרו שתי חטיבות קרקע מצפון וממזרח ליישוב עליהן ניתן לבנות 1,000-2,500 יח"ד • ראש ומעצת שוהם איתן פטיגרו: " זה חלומות באספמיה להגדיל את שוהם ללא הסכמת הרשות, זה לא יקרה"

שוהם / צילום: שלומי יוסף
שוהם / צילום: שלומי יוסף

האם היישוב שוהם בדרך לצמיחה? תלוי את מי שואלים. לגלובס נודע כי ברשות מקרקעי ישראל (רמ"י) מבקשים להגדיל את היישוב, ואף איתרו שתי חטיבות קרקע עליהן ניתן לבנות דירות בעתיד. מנגד במועצה המקומית דוחים, נכון לעכשיו, את היוזמה.

שֹׁוהַם היא מועצה מקומית באזור חבל מודיעין שהוקמה בשנת 1993 ומונה כ-21 אלף תושבים. תחום השיפוט של היישוב הינו 5,889 דונם, הכוללים בתוכם את תחום יער פארק שוהם. במסגרת סקר שרמ"י ערכה נבחנו 18 מתחמים אפשריים להרחבת היישוב ונמצאו שתי אפשרויות רלבנטיות: חטיבת קרקע בשטח 150 דונם המצויה מצפון ליישוב ובה ניתן להקים כ-1,000 יח"ד. וכן חטיבת קרקע בשטח 300 דונם המצויה ממזרח ליישוב ובה ניתן להקים כ-2,500 יח"ד.

גורם ברמ"י אמר לגלובס כי "פיתוח המתחמים יאפשר תוספת יחידות דיור שמשמעותי באזור מבוקש במרכז הארץ וכן יאפשר את המשך פיתוח היישוב שוהם". לדבריו, קידום המתחמים נעשה בשיתוף פעולה מלא עם ראש המועצה האזורית חבל מודיעין, שבשטחו נמצאת כיום הקרקע, תוך שמירה על המרקם הכפרי של היישובים ואופייה הייחודי של המועצה.

מי שמתנגד למהלך הוא איתן פטיגרו, ראש מועצת שוהם. "אני לא יודע על מה רמ"י מדברים. זה חלומות באספמיה להגדיל את שוהם ללא הסכמת הרשות, זה לא יקרה. שוהם קולטת בשנתיים הקרובות 1,339 יח"ד ועוד 200 יחידות דיור מוגן, שזה כמעט שליש מכמות התושבים של היישוב כעת. עד שלא נסיים את קליטת התושבים לא נדבר בכלל על הרחבה. שכונת הדרים זו עתודת הקרקע האחרונה שנותרה לשוהם.

"תמוה בעיני שרמ"י מנסים לקדם תוכניות ללא ידיעתם של הרשות המקומית ומחוז מרכז של מינהל התיכנון. בנוסף, בדיון האחרון בוועדה המחוזית מרכז הוחלט להמליץ למועצה הארצית לתכנון ובנייה להכריז על השטח מצפון ליישוב כעל מסדרון אקולוגי. מכיוון מזרח יש יער, ככה שלא ניתן להתרחב גם בכיוון זה".