הרב קנייבסקי הורה לפתוח גם את בתי הספר לבנות

במכתב שהעבירה בתו של הרב אל הנהלות רשתות החינוך הגדולות נכתב כי "על המנהלות והמורות לעשות הכול בשביל למנוע הידרדרות של בנות ישראל ולפתוח את מסגרות הלימודים לכל הכיתות בזהירות האפשרית" • רוב בתי הספר לבנים בחברה החרדית כבר חזרו לפעילות רגילה

הרב חיים קנייבסקי / צילום: שוקי לרר
הרב חיים קנייבסקי / צילום: שוקי לרר

בעוד המדינה פותחת את מערכת החינוך בהדרגה בלבד, במכתב שפורסם היום (ב') בשמו של מנהיג הציבור הליטאי הרב חיים קנייבסקי, נמסרה הוראתו לפתוח את כלל מסגרות הלימוד של החינוך החרדי - גם לבנות.

את דבריו, פרסמה בתו, הרבנית לאה קולדצקי, והם הוכוונו אל הנהלות רשתות החינוך הגדולות, שעד כה לא פתחו את מוסדות הלימוד לבנות - בניגוד לרוב אלה של הבנים שנפתחו כבר.

במכתבה שפורסם לציבור נאמר "למנהלות בית הספר בית יעקב בארץ הקודש שתחיו. בתקופה האחרונה אנו נמצאות במצב מאוד קשה, כי ישנן כיתות שעדיין לא נפתחו/ הבנות יושבות בבית ומשתעממות, וכידוע השעמום מביא... (המשך הפתגם המוכר הוא "לידי חטא" - ד.ז) והמצב של הרבה מהבנות גובל ממש בפיקוח נפש. אבי מורי ר' חיים קנייבסקי שליט"א אמר לי שעל המנהלות והמורות לעשות הכול בשביל למנוע הידרדרות של בנות ישראל ולפתוח את מסגרות הלימודים לכל הכיתות בזהירות האפשרית".

לפי מכתבה של הבת, הרב הוסיף ואמר כי "אחרי התפילה יגידו כל התלמידות כמה פרקי תהילים, ובירך שכל מי שיעשה כך לא יינזק כלל ולא ייגרם על ידי זה שום נזק ויזכו להרבות כבוד שמים ולנחת מכל יוצאי חלציהם".

לאורך מגפת הקורונה, הרב קנייבסקי מסר יותר מפעם אחת הנחיות סותרות לאלה של משרד הבריאות, אף שבכולן הקפיד להזהיר שיעמדו בהנחיות הבריאותיות במהלך הלימודים.

תמונת המצב כעת היא שרבים ממוסדות הלימוד החרדים לבנים פתוחים, כולל בגילאים שבחינוך הלא חרדי נותרו סגורים. לפי גורמים חרדיים, קריאתה של הרבנית התקבלה לאחר שפנתה לאביה לקבל את ברכתו.