נדחה בחודשיים מכרז של נת"י שנחשד כי קיים בו בניגוד עניינים

כך אמר מנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ בדיון בוועדה לענייני ביקורת המדינה • הדיון התקיים בעקבות פרסום גלובס על טענות לניגוד עניינים במכרז ענק להחלפת תאורה בכבישי ישראל

ניסים פרץ / צילום: דוברות נתיבי ישראל
ניסים פרץ / צילום: דוברות נתיבי ישראל

מכרז ענק לביצוע עבודות חשמל להחלפת תאורת כבישי ישראל לתאורת לד ייפתח מחדש ויידחה בחודשיים. כך אמר היום מנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ בדיון בוועדה לענייני ביקורת המדינה, בראשות ח"כ עפר שלח. הדיון, שנקבע ביוזמתה של ח"כ קארין אלהרר, מתקיים בעקבות פרסומו של משה ליכטמן בגלובס כי ישנן טענות לניגוד עניינים של חברות שמשתתפות במכרז של נתיבי ישראל. 

לדברי פרץ, "נתיבי ישראל פרסמה את המכרז באוגוסט 2020. זה אושר ע"י חברת מכרזים עליונה. כבר תוך כדי הגיעה אלינו הטענה על ניגוד ענייניים, שיש חברה שנותנת שירות בשוטף ויועצת לדברים אחרים לחברה. משהתקבלה טענה זו, הוועדה התכנסה בפעם הרביעית לבדוק לפרטי פרטים את הניגוד העניינים ונקבע שהחברה שנתנה ייעוץ, לא יכולה להשתתף במכרז. אנחנו בעד הקבלנים הישראלים ובעד תוצרת ישראל ושקיפות מלאה ב-100% וככה זה יהיה גם בזה. לא תשתתף במכרז הזה לא חברת האם של הבעלים ולא חברת הבת של הבעלים. דחינו את מועד ההגשות של המכרז בחודשיים על מנת לבדוק את הדברים".

עוד ציין פרץ בתגובה לטענות כי "נחתם אמש הסכם ליועץ חיצוני שיבדוק את המכרז עבור מדינת ישראל. היועץ הוא בלתי תלוי. הקלתי בתנאי הסף. המכרז נמצא באוויר והוא יבוא מעכשיו לעזור לכניסה של עוד קבלנים. המכרז יהיה שקוף והוגן כלכלית למדינת ישראל".

יוזמת הדיון, ח"כ קארין אלהרר, אמרה בסוף הדיון כי "אני שמחה שניהלנו את הדיון הזה ומודה לנת"י על הנכונות לפעול על מנת להתאים את תנאי המכרז להתמודדות של חברות רבות יותר. זהו צעד בכיוון הנכון ואנו נמשיך לעקוב על מנת להבטיח שהוא לא יהיה האחרון".

ח"כ אחמד טיבי ציין: "מעולם לא הייתה בכנסת תשובה כזו מהירה וברורה לוועדה".