טיולים | פיצ'ר

מיודפת וכליל ועד "העיר האבודה": מכירים לעומק את הגליל המערבי

סדרת טיולים בגליל המערבי בהובלת מורי דרך מקומיים • כל אחד מהם יביא פן אחר של האזור

יותם דהאן. סיור פואטי-אקולוגי / צילום: אנטולי מיכאלו
יותם דהאן. סיור פואטי-אקולוגי / צילום: אנטולי מיכאלו

ימי הסתיו בגליל המערבי מביאים איתם תפאורה רעננה לאסקפיזם מושלם מהמציאות המורכבת. מיליוני נבטים מוריקים צצים מתוך הקרקע, עלעלים מתחדשים, ריח של אדמה באוויר והנחלים זורמים לאחר שקיבלו מנת גשם הגונה. כל אלה הביאו את עמותת זמן גליל מערבי להציע לקהל הצמא לצאת למרחבים, סדרה של סיורים אל הטבע ואל סיפורי האזור.

את הסיורים יובילו מורי דרך מקומיים, וכל אחד מהם יביא פן אחר של האזור. כרמית ארבל רומבק, פעילה בתחום הקיימות, תדריך סיור קולינרי בעקבות נשים מעוררות השראה, אשר כולל גם ליקוט פטריות סביב היישוב לוטם. ארבל תוביל סיור נוסף אל מעבה היער שכולל לצד ליקוט פטריות גם ביקור ב"עיר האבודה" - מבני אבן מסותתים, קבורים בחלקם באדמה, תעלות ומאגרי מים תת-קרקעיים ועוד, שהחורש הפראי כיסה את שרידיהם.

ד"ר שלי אן פלג, ארכיאולוגית שעוסקת בחפירות ובשימור בעכו העתיקה, תדריך כמה סיורים. אחד מהם יתקיים בשעת שקיעה וינוע בין יודפת העתיקה ליודפת החדשה. דרך הסיפור ההיסטורי עם המנהיג המפורסם, יוסף בן מתתיהו, תכירו את מאחורי הקלעים של עבודות המחקר והשימור באתר, ולקינוח תיערך גם ארוחה "יודפתית" המבוססת על אותו תפריט של תושבי יודפת ומזונותיהם.

יותם דהאן מכליל ידריך סיור ביישוב הכפרי הייחודי שבו הוא מתגורר, ועיקרו טבע סביבה ואקו-פואטיקה, כולל מפגש עם המשוררת סבינה מסג, תושבת כליל. חובבי צילום ייהנו מסדנת צילום בטלפון נייד עם הצלם בועז אשכול, שתתקיים בקיבוץ כפר מסריק, בין מבנים מיוחדים שמעניקים תפאורה מהפנטת. ויהיו גם סיור בכפר סחנין, וסיור משולב עם גלרית Art 192, שיוצא למסע מרתק בעכו המתחדשת.

הסיורים שהחלו בנובמבר, יימשכו אל תוך דצמבר וייפגשו באמצע החודש עם אירועי פסטיבל החורף המסורתי שיתקיים באזור זו השנה התשיעית. הפסטיבל עוסק בתרבות, מוזיקה וקולינריה, ויכלול כתמיד מגוון אירועים וסיורים, וברוח התקופה הכול בהתאם להנחיות.

כל הפרטים באתר העמותה: www.westgalil.org.il