טסלה קופצת לשווי של יותר מחצי טריליון דולר, והמנכ"ל אלון מאסק הוכרז כאדם השני העשיר ביותר בעולם

השווי האישי של אלון מאסק, מייסד טסלה וספייס X, טיפס במהלך 2020 ב-100.3 מיליארד דולר • במקום הראשון ברשימה עומד עדיין מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס • מניית טסלה מזנקת בוול סטריט, ושווי החברה עקף את רף חצי טריליון הדולר

אלון מאסק, אופטימי כהרגלו / צילום: Patrick Pleul, Associated Press
אלון מאסק, אופטימי כהרגלו / צילום: Patrick Pleul, Associated Press

מייסד טסלה אלון מאסק מטפס למקום השני בעולם ברשימת האנשים העשירים ביותר, לאחר שזינק מעל מייסד מיקרוסופט והמיליארדר ביל גייטס, כך לפי אינדקס המיליארדרים של "בלומברג", שעוקב אחר 50 האנשים העשירים בעולם.

מניית טסלה, בראשה עומד מאסק, קופצת ביותר מ-4% בשעה זו בוול סטריט ומטפסת לשווי של יותר מ-500 מיליארד דולר.

שווי היזם בן ה-49, שהקים גם את חברת החלל ספייס X, עלה ב-7.2 מיליארד דולר ל-128 מיליארד דולר הערב, בעוד מניית טסלה מזנקת סך הכל מספר ימים לאחר שהחברה הודיעה שתיכנס למדד S&P 500 בדצמבר הקרוב.

בשנה האחרונה, השווי של מאסק טיפס ב-100.3 מיליארד דולר - העלייה הגדולה ביותר באינדקס המיליארדרים של בלומברג. בחודש ינואר השנה, מאסק היה מדורג במקום ה-35.

בשבוע שעבר, מייסד טסלה דחק את מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג למקום הרביעי ברשימה, כשהשווי האישי שלו הזניק אותו למקום השלישי.

האדם היחיד בעולם כרגע שניצב מעל מאסק הוא מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, שלקח את המקום הראשון מגייטס עוד ב-2017 ונשאר שם.

השינויים ברשימה דוחקים את גייטס למקום השלישי, בסך הכל הפעם השנייה בתולדת 8 שנות הרשימה שהוא לא ניצב בשני המקומות הראשונים. גייטס העביר 27 מיליארד דולר לקרן הצדקה על שמו ומלינדה גייטס מאז 2006, כך שהשווי האישי שלו רק הלך וירד.

השנה, כל המדורגים באינדקס של בלומברג הוסיפו יחד 23% או 1.3 טריליון דולר לשווי האישי שלהם, בעוד מגפת הקורונה גובה מחיר כלכלי משמעותית מהעולם.