מצטיידות במזומן: וויביט ננו וסקיוריטי מאטרס הנסחרות באוסטרליה מגייסות הון

חברת השבבים וויביט ננו הודיעה על גיוס של עד 15 מיליון דולר אוסטרלי בדיסקאונט של כ-25% על מחיר המניה • חברת הטכנולוגיה סקיוריטי מקבלת השקעה מפסגות

הבורסה באוסטרליה / צילום: Associated Press, Rick Rycroft
הבורסה באוסטרליה / צילום: Associated Press, Rick Rycroft

חברת הטכנולוגיה הישראלית וויביט ננו (Weebit Nano) מנצלת את המומנטום החיובי במניה, ומבצעת גיוס הון נוסף. מספר חודשים לאחר שגייסה כ-9 מיליון דולר אוסטרלי במחיר של 28 סנט אוסטרלי למניה, היא מודיעה היום על גיוס של עד 15 מיליון דולר אוסטרלי, במחיר גבוה בהרבה, של 1.7 דולר אוסטרלי למניה.

המחיר בהנפקה משקף דיסקאונט של כ-25% על מחיר המניה לפני הגיוס, ושל כ-20% על המחיר הממוצע בעשרת ימי המסחר האחרונים, ובתגובה ירדה המניה היום (ד') במסחר באוסטרליה בכ-6%. את ההנפקה הוביל בנק ההשקעות Canaccord ונרשמו בה ביקושים משמעותיים.

וויביט ננו היא חברה מתעשיית הסמיקונדקטור, המייצרת טכנולוגיה של זיכרונות לא-נדיפים לשילוב במכשירים אלקטרוניים שונים. שווי החברה בבורסה האוסטרלית עומד על 225 מיליון דולר אוסטרלי (כ-550 מיליון שקל) לאחר זינוק של למעלה מ-420% במחיר המניה בשנה האחרונה, וזאת לאחר שהחברה עדכנה בחודשים האחרונים על התקדמות בפיתוח והתקרבות לשלב המסחור; כיום, וויביט ננו עדיין אינה רושמת הכנסות מפעילותה. מנכ"ל החברה הוא קובי חנוך, והיו"ר הוא דדי פרלמוטר, לשעבר בכיר באינטל.

הרחבת שיתוף עם מכון מחקר צרפתי

בחברה מציינים היום, כי קופת המזומנים תסתכם לאחר הגיוס בכ-16 מיליון דולר (אמריקאי), ובנוסף צפויים בשנה הקרובים מימושי כתבי אופציה סחירים בתמורה צפויה של כ-13 מיליון דולר. כספי הגיוס ישמשו את החברה להאצת הפיתוח והעברת הטכנולוגיה שלה למפעלי ייצור, לקראת הסכם מסחרי ראשון.

במקביל, וויביט ננו דיווחה על הרחבת השותפות עם מכון המחקר הצרפתי Leti, שיאפשר לה להתקדם בשני קווי מוצר: הראשון הוא מערכות embedded במודל של קניין רוחני, כלומר מכירת רישיונות להטמעת הטכנולוגיה במגוון של שבבים, והשני הוא פיתוח שבבי זיכרון בלתי נדיף ייעודיים.

לפני כחודש התראיין מנכ"ל וויביט ננו קובי חנוך לגלובס, ואמר כי שוק הזיכרונות הלא-נדיפים הוא בגודל של כ-60 מיליארד דולר, וצפוי להגיע ל-100 מיליארד דולר עד שנת 2025. "אנחנו פונים לכל השוק הזה. הוא מתפצל לשני תתי-שווקים, אנחנו מתחילים מתחומי המערכות משובצות מחשב - זיכרונות שנכנסים ל-System on a Chip, אבל נתרחב גם לצ'יפים שכולם זיכרונות", אמר חנוך. "כל רכיב אלקטרוני מכיל זיכרון: טלפונים, מכונות כביסה, רכב אוטונומי, מצלמות אבטחה. כולם צריכים זיכרונות לא-נדיפים. הדרישה גדלה בקצב אקספוננציאלי".

פסגות מבצעת השקעה "אחראית"

חברת טכנולוגיה ישראלית נוספת שנסחרת באוסטרליה הודיעה היום על גיוס הון. החברה היא Security Matters שפיתחה טכנולוגיה ש"מסמנת" מוצרים שונים - בין שמוצקים, נוזלים או גז - במטרה לעקוב אחריהם בשרשרת האספקה ולהבטיח את המקוריות שלהם. במקרה של סקיוריטי מאטרס, סכום הגיוס אינו גבוה - כ-760 אלף דולר אוסטרלי, שהם קרוב ל-1.9 מיליון שקל - אך הסמליות היא בגוף המשקיע: בית ההשקעות פסגות. לרוב, הגופים המוסדיים מישראל פחות נוטים להשקיע בחברות הישראליות שנסחרות באוסטרליה.

השקעת פסגות מתבצעת בהנפקה פרטית במחיר של 38 סנט אוסטרלי למניה, שדומה למחיר המניה באוסטרליה. בנוסף מקבלת פסגות אופציה לרכישת מניה נוספת עבור כל שתי מניות שהיא רוכשת, כאשר מחיר המימוש נקבע על 60 סנט אוסטרלי. בחודשים האחרונים החברה גייסה כ-8.5 מיליון דולר אוסטרלי בסבבי גיוס קודמים, והיא נסחרת כיום בשווי כ-51 מיליון דולר אוסטרלי (כ-125 מיליון שקל).

בחברה מציינים, כי זוהי ההשקעה המוסדית המשמעותית הראשונה בה במסגרת אסטרטגיית ההשקעות המקפידה על ESG - נושאי סביבה, חברה וממשל תאגידי. לפי הודעת סקיוריטי מאטרס, מי שמאמץ את הטכנולוגיה של החברה מבין כי האתגר הבסיסי של שינויי האקלים והגנה על הסביבה הוא היכולת לבצע שימוש חוזר בחומרי גלם ששולבו במוצרים שלהם עם סיום השימוש במוצרים אלה. "זה לא כלכלי ולא יעיל להשתמש שוב ב-100% חומרי גלם בכל מוצר חדש שמיוצר", נכתב בהודעת החברה, ואילו באמצעות שימוש בטכנולוגיה שלה, הלקוחות יכולים למיין ולהשמיש מחדש את חומר הגלם.

יו"ר החברה, אד הופלנד, מסר: "ההשקעה של פסגות מהווה הכרה בפוטנציאל המסחרי של החברה כטכנולוגיה משבשת עבור חברות ותעשיות בכלכלה בת-קיימא. סקיוריטי מאטרס היא השקעה אטרקטיבית שתישקל ברצינות על-ידי קרנות ESG, משום שהיא עונה על סוגיה משמעותית, ומסייעת ביצירת ערך לאורך זמן. אנחנו מאמינים שזו רק ההשקעה הראשונה מרבות במסגרת השקעות ESG".