חיילים שהשתחררו ב-2020 יקבלו מענקי סיוע להתמודדות עם משבר הקורונה

ישראל כ"ץ, מיכאל ביטון ובני גנץ סיכמו על חבילת סיוע לחיילים שהשתחררו במהלך השנה האחרונה • חיילים בודדים או זכאי תשלומי משפחה יקבלו מענק של 4,500 שקל, חיילים ששירותו מעל 22 חודשים יקבלו 1,800 שקל והשאר יקבלו מענק של 1,000 שקל

חיילת יושבת בתחנת אוטובוס / צילום: כדיה לוי, גלובס
חיילת יושבת בתחנת אוטובוס / צילום: כדיה לוי, גלובס

לאחר מאבקים בין משרדיים בין משרד הביטחון למשרד האוצר, הבוקר סיכמו השרים ישראל כ"ץ, מיכאל ביטון ובני גנץ על חבילת סיוע מיוחדת לחיילים שהשתחררו בשנה האחרונה בשל משבר הקורונה, ובדגש על סיוע לחיילים בודדים וזכאי תשלומי משפחה. על פי המתווה שגובש, חיילים בודדים או זכאי תשלומי משפחה שהשתחררו ב-2020 יהיה זכאים למענק של 4,500 שקל, חיילים ששירתו מעל 22 חודשים יהיו זכאים למענק של 1,800 שקל וחיילים או משרתי השירות הלאומי-אזרחי ששירתו פחות מ-22 חודשים יהיו זכאים למענק של 1,000 שקל.

עוד הוחלט להאריך את זמן העבודה המועדפת בשנה אחת לחיילים משוחררים שהשתחררו בשנת 2019 ובשנת 2020. זאת כדי שההשפעות התעסוקתיות של הקורונה והסגרים ישפיעו מעט ככל הניתן על הזכאות של אותם חיילים משוחררים למענק על עבודה מעודפת. במסגרת חבילת הסיוע סיכמו משרד הביטחון והאוצר על מערך הכשרות מקצועיות ייעודיות לחיילים משוחררים על מנת לסייע להם להשתלב בשוק התעסוקה.

בשבוע שעבר, נוכח המו"מ התקוע בנושא בין המשרדים, הודיע השר מיכאל ביטון כי לא ישתתף עוד בישיבות הממשלה השבועיות עד לטיפול בחיילים שנקלעו למשבר הקורונה. היום אמר ביטון כי "איננו יכולים לזנוח את החיילים המשוחררים ולהשאיר אותם מאחור. על כן, לאחר מאבק ארוך ועיקש שלנו בסוגיית הטיפול בחיילים המשוחררים, אני שמח שהצלחנו לייצר תכנית מענקים נוספת למי שזה עתה סיימו את פרק תרומתם למדינה וביטחונה ועושים את צעדיהם הראשוניים בחיים האזרחיים".

שר הביטחון בני גנץ אמר "אחת האוכלוסיות שנפגעה יותר מכל ממשבר הקורונה היא החיילים המשוחררים, שאינם זכאים לדמי אבטלה. אנחנו לא נשאיר אף חייל מאחור, ונעשה כל מאמץ לסייע להם לעבור את המשבר, ולצאת ממנו מחוזקים תוך שאנחנו שמים דגש על סיוע לחיילים המשוחררים הבודדים ואלו שאין להם סיוע מהבית. אני מבקש להודות לשר מיכאל ביטון שפועל בנושא יום-יום, שעה-שעה, ביחד עם גורמי המקצוע במשרד הביטחון. אנחנו פועלים באפיקים נוספים, בכדי לדאוג שמי שתרמו למדינה, יקבלו ממנה בחזרה. בכדי שננצח את הקורונה הכלכלית יחד".

שר האוצר ישראל כ"ץ בירך: "דווקא בתקופה זו עלינו לתת לחיילים המשוחררים, שרק סיימו את תרומתם לביטחון מדינת ישראל, את סל הכלים הטוב ביותר לדרך החדשה שאליה הם יוצאים על מנת לשלב אותם בשוק התעסוקה ולדאוג לעתידם. לצד ההטבות והמענקים, בימים אלו מקימים מערך הכשרות מקצועיות ייעודיות לחיילים משוחררים. נמשיך לסייע להם ולהעניק תמיכה רחבה ככל שידרש".