את זה היא לא אבחנה מראש: ג'י מדיקל משכה את התשקיף שלה מנאסד"ק

חברת האבחון באמצעות הסלולר תכננה לגייס 30 מיליון דולר, ואף נמחקה לשם כך מהמסחר באוסטרליה

יעקב גבע, מנכ"ל G Medical / צילום: תמר מצפי
יעקב גבע, מנכ"ל G Medical / צילום: תמר מצפי

חברת ג'י מדיקל הישראלית, העוסקת באבחון באמצעות הסלולר, הודיעה על משיכת התשקיף שלה להנפקה בנאסד"ק, בהיקף של 30 מיליון דולר.

החברה יצאה להנפקה בנאסד"ק לפני כמה שבועות, אחרי שכבר נמחקה מן הבורסה באוסטרליה, שם היא נסחרת מאז 2017. חתמי ההנפקה היו הבנקים הפחות מוכרים יחסית, Boustead Securities ו- Fosun Hani Securities מהונג קונג. בחברה ציינו בעבר כי החתמים התחייבו לגייס עבור החברה 30 מיליון דולר לפחות, אך זה לא קרה וכעת למעשה תיוותר כחברה ללא מסחר.

טרם ההנפקה היו לחברה בקופה (נכון לסוף חודש יוני) מזומנים והשקעות בגובה 543 אלף דולר בלבד, לעומת חוב לטווח ארוך בגובה 2.1 מיליון דולר.

זהו ניסיון שני לג'י מדיקל שנכשל, לאחר ניסיון הנפקה קודם שלא צלח במאי 2019. לא מן הנמנע כי החברה תנסה שוב להפוך לציבורית - בפעם השלישית - אך ככל הנראה זה יהיה עם חתמים אחרים, והיא תידרש להתחיל את התהליך מהתחלה.

פיתחה שני מכשירים שקיבלו אישור FDA ושיפוי ביטוחי

ג'י מדיקל פיתחה אפליקציה סלולרית לניטור מרחוק של סמנים חיוניים כמו חום, דופק ורוויון חמצן בדם, ולפני מספר חודשים קיבלה אישור FDA בארה"ב לניטור של סמנים חיוניים במחלת הקורונה. על בסיס זה ביקשה החברה להנפיק בנאסד"ק לפי שווי של 360 מיליון דולר אחרי הכסף, גבוה פי 13 מהשווי בו נסחרה כאשר נמחקה מהמסחר באוסטרליה, כאמור רק לפני מספר שבועות. זו כנראה גם הסיבה לכך שנמחקה מן המסחר שם.

החברה תכננה להשתמש בכספי הגיוס בעיקר להרחבת פעילות המכירות והשיווק שלה, וגם להמשך פיתוח מוצרי הדור הבא והשלמת פיתוח מוצר ניטור, כמו גם לצרכים עסקיים כלליים ורכישות פוטנציאליות. במקביל, לפי התשקיף (שכעת כאמור נמשך על-ידי החברה), סכום של 240 אלף דולר מהגיוס יועד לתשלום בונוס חד-פעמי לד"ר יעקב גבע, המייסד והמנכ"ל.

ג'י מדיקל הוקמה על ידי גבע ב-2014 והונפקה באוסטרליה ב-2017. בשנה שהסתיימה ביוני 2020, היא רשמה הכנסות של 5 מיליון דולר, מהם כ-2 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2020. בתשקיף שהגישה לקראת ההנפקה, הסבירה כי פיתחה שני מכשירים רפואיים שקיבלו גם אישור FDA וגם שיפוי ביטוחי, עבור אבחון מרחוק ושירותי רפואה מרחוק.

אף שפיתחה מוצר לאבחון סימנים חיוניים בקורונה, החברה הסבירה בתשקיף כי פעילותה העיקרית נפגעה בגלל הקורונה בחודשים מרץ ואפריל (בניגוד למגמה בשוק הרפואה מרחוק), והתאוששה קלות בחודשים מאי-יוני. במחצית הראשונה של 2020 לא הייתה החברה רווחית, אלא הפסידה 4.9 מיליון דולר, לעומת הפסד של 6.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2019.

גבע ייסד וניהל בעבר את חברת קארד גארד (LifeWatch ,( שהונפקה בבורסה של ציריך . בשנת 2015 מכר גבע את חלקו ב-LifeWatch, שהתמחתה בניטור מרחוק של חולי לב ואנשים הסובלים מבעיות שינה, תמורת יותר מ-100 מיליון שקל, לאחר מאבק שליטה שלווה בהדחתו מניהול החברה שהקים.