ועדת הבדיקה לרכש הצוללות טרם התחילה, וחברת צוות אחת הוחלפה

חברת הצוות יעל גריל לא תשב בוועדת הבדיקה, שכן היא שימשה בתפקידים רשמיים במשרד הביטחון בתקופת רכש הצוללות, כפי שחשף העיתונאי אראל סג"ל • את גריל תחליף ישראלה פרידמן, שכיהנה בתפקידים שונים במינהל הרכש במשרד הביטחון

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

ועדת הבדיקה לרכש הצוללות טרם התחילה וחברת צוות אחת הוחלפה. לפי הודעת משרד הביטחון חברת הצוות יעל גריל לא תשב בוועדת הבדיקה, שכן היא שימשה בתפקידים רשמיים במשרד הביטחון בתקופת רכש הצוללות. את הפרשה חשף העיתונאי אראל סג"ל בערוץ 20.

לפי הודעת משרד הביטחון ״לאור סוגיות שהועלו במסגרת הליך הבדיקה המקדמי של חברי הוועדה, החליטה גריל, שלא לקחת חלק בעבודת הוועדה, וזאת מתוך החשיבות שהיא רואה בקיומה ובכדי להסיר כל חשש, ולו רחוק, לניגודי עניינים. זאת על אף שלאחר בדיקה, לא הייתה לה באופן אישי נגיעה להליכי הרכש המדוברים״.

את גריל תחליף ישראלה פרידמן, אשר כיהנה בתפקידים שונים במינהל הרכש במשרד הביטחון, ובהם כראש החטיבה לאספקה, ציוד וחומרים וכן בתפקידים שונים נוספים במשרד הביטחון, ביניהם כראש היחידה לכוח אדם במשלחת לניו יורק וכראש מערכת נשק, יבשה וטנקים.

הוועדה בראשות השופט בדימוס אמנון סטרשנוב תתכנס החל מיום שלישי הקרוב ותתחיל לשמוע עדויות שלוש פעמים בשבוע של נושאי תפקידים שהיו מעורבים בתהליכי הרכש. בשלב הראשון, דיוני הועדה יהיו סגורים לציבור מטעמי בטחון מידע. בהמשך, דיונים אשר לא יכללו נושאים מסווגים ייפתחו לציבור ולתקשורת. משרד הביטחון הודיע שזמן מה לאחר כל דיון של הוועדה שיוגדר כמסווג, יופץ פרוטוקול הדיון לאחר השמטת הנושאים המסווגים מתוך שאיפה לשקיפות של הדיונים.

רכזת הוועדה תהיה עו"ד גלי הכט.

השבוע פורסם בחדשות 12, כי גם חבר הועדה אברהם בן שושן, לשעבר מפקד חיל הים מופיע ביומן הפגישות של מיקי גנור, סביב שנת 2010. הפגישות נערכו במהלך התקופה בה גנור כבר פעל כמתווך בין ישראל לתיסנקרופ. בן שושן הכחיש את הפרסום וטען שלא נפגש עם גנור עשרות שנים, כך שיתכן ששמו הופיע ביומן של גנור כפגישה שגנור שאף לקבוע או מסיבה אחרת.

אתמול (ה׳) פרסם ראש הממשלה נתניהו סטטוס בפייסבוק ובו התייחסות לטענות שונות באשר להקמת הועדה. בסעיף 7 בסטטוס של נתניהו הוא קבל על הנוכחות של בן שושן כחבר בוועדה.

״חלק מהאנשים שפורסם כי נתנו תצהירים להקמת הוועדה התפורה הם אנשי שמאל ידועים שביקשו לשמש כיועצים של... מיקי גנור, הנציג של מספנת טיסנקרופ בישראל. ושיא האבסורד, כפי שפורסם השבוע, כך היה גם עם אברהם בן שושן, שמונה לאחד מחברי הוועדה התפורה של גנץ. אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק".