יוטיוב וספוטיפיי מסכמות שנה. מי היו הכי טרנדיים בישראל?

וגם: יוסי גופר מונה למנכ"ל קבוצת אורד • השיחה

ספוטיפיי. הצליחה להחזיר את תעשיית המוזיקה לצמיחה ולרווחיות / צילום: shutterstock
ספוטיפיי. הצליחה להחזיר את תעשיית המוזיקה לצמיחה ולרווחיות / צילום: shutterstock

יוטיוב וספטיפיי מסכמות את 2020, והבחירות של הישראלים משקפות פה ושם את הלך הרוח הכללי בדירוג הסרטונים והקליפים הטרנדיים בישראל. חטיבת הדיגיטל של תאגיד השידור כאן, מככבת עם אופרת הראפ "עלייתו ונפילתו של שם טוב האבי", שנמצאת במקום הראשון בדירוג הסרטונים עם למעלה מ-2 מיליון צפיות. גם הסרטונים של ארץ נהדרת "משפחה בהסגר", שיר על חוויית הבידוד החברתי בכיכובם של כוכבי התוכנית ומשפחתם ומשימת הקורונה VIP הישרטות, דורגו גבוה. 

גם ענקית הסטרמינג ספטיפיי מסכמת, ולפיה הישראלים האזינו השנה ליותר מוזיקה מבעבר. תחום שזכה לבולטות, הוא הפודקאסטים. לפי ספוטיפיי שני ז׳אנרים של פודקאסטים הגיעו למקום הראשון בישראל: האחד - חברה ותרבות, והשני קומדיה. אחריהם, במקום השני, סגנון חיים ובריאות, ובמקום השלישי תרבות ובידור. למקום הרביעי הגיעו פודקאסטים בנושאי חינוך. באופן ספציפי יותר, למקום הראשון הגיע הפודקאסט הכלכלי "חיות כיס", של תאגיד השידור כאן, אחרי "שיר אחד", גם הוא של כאן, ובשלישי הפודקאסט הפסיכולוגי "חושבים טוב".

מצנח הזהב

יוסי גופר מונה למנכ"ל קבוצת אורד, המפתחת, משווקת ומתקינה מערכות טכנולוגיות. גופר (52) הצטרף לחברה לפני 24 שנה ושימש בין היתר כמנכ"ל חברת הבת אורד מערכות בקרה, ומאז ספטמבר האחרון מכהן כמ"מ מנכ"ל. גופר יחליף את אריאל אדורם שפרש בספטמבר האחרון, אחרי 23 שנות כהונה. 

-----

העיתונאית ומגישת הטלוויזיה מירי מיכאלי, עוזבת את שידורי קשת ומצטרפת לחדשות 13. ברשת מיכאלי תגיש תוכניות של חברת החדשות, ותהיה כתבת מגזין ופרוייקטים.

-----

חברת הליסינג שלמה החזקות שבשליטת משפחת שמלצר צירפה לדירקטוריון את יורם גבאי, שכיהן בעבר בין היתר כיו"ר חברת פעילים והכלכלן הראשי שלה, וכן כממונה על הכנסות המדינה במשרד האוצר.  גבאי (73) יכהן בשלמה החזקות כדירקטור חיצוני, תפקיד דומה לזה בו הוא מחזיק בבנק לאומי. יו"ר שלמה החזקות, הנסחרת בבורסה באמצעות אג"ח, הוא אסי שמלצר.

אביב לוי

 

חדשות טובות

קרנות מימון ההמונים שפתח אתר beactive למימון הליכים משפטיים, גייסו מעל 3 מיליון שקל ביומיים. מטרת הקרנות לתת מענה ולסייע לאזרחים שנפצעו או שפוטרו מעבודתם.