שר האוצר כ"ץ יציג לגנץ את תקציב המדינה 20-21 ביום ראשון

במהלך השבוע הציג כ"ץ את התקציב לראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה שנערכה בין השניים במשך שעות ארוכות ופגישה דומה הייתה אמורה להתקיים עם גנץ על רקע המשבר הפוליטי המתרחב

ישראל כ"ץ / צילום: אמיל סלמן-הארץ
ישראל כ"ץ / צילום: אמיל סלמן-הארץ

סיכוי לפשרה? שר האוצר ישראל ישראל כ"ץ ייפגש ביום ראשון בערב עם יו"ר כחול לבן בני גנץ ויציג לו את תקציב המדינה לשנים 2020-2021. במהלך השבוע הציג כ"ץ את התקציב לראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה שנערכה בין השניים במשך שעות ארוכות ופגישה דומה הייתה אמורה להתקיים עם גנץ על רקע המשבר הפוליטי המתרחב. כעת נודע כי הפגישה תתקים ביום ראשון, אך בשני הצדדים אין אופטימיות רבה.

לאחר נאומו של גנץ השבוע שבו התייחס להחלטת הליכוד למסמס את העברת תקציב 2021, צייץ כ"ץ: "לאור נאומים ואמירות שונות, זה הלו"ז המקצועי והאמיתי להעברת תקציבי 20 ו-21 וחוק ההסדרים כפי שהוצג ע"י האוצר לרה"מ: 9.12 - אשרור תקציב 20 בממשלה. עד 23.12 - אשרור תקציב 20 בכנסת. 17.12 - אישור תקציב והסדרים 21 בממשלה. פברואר 21 - אישור תקציב והסדרים 21 בכנסת. כל השאר זו רק פוליטיקה".

בכחול לבן לא הביעו שביעות רצון מלוח הזמנים המרווח, ואם עד ליום ראשון לא תובא תוכנית מקוצררת, קשה לראות כיצד הפגישה בין השניים מובילה לפשר שתמנע בחירות. מקורבי שר האוצר מסרו הערב לגלובס כי "סיימנו באוצר להכין את תקציב המדינה וחוקי ההסדרים והרפורמות. הצגנו אותם בפני רה"מ והשר כ"ץ אמר שיהיה מוכן להציג בפני גנץ. היום נוצר הקשר וסוכם הדדית על קיום פגישת העידכון ביום ראשון".

למרות שרוחות המלחמה בין כחול לבן לליכוד הלכו והסלימו לקראת סוף השבוע, בכחול לבן חוזרים הערב על עמדתם לפיה תקציב וממשלה יציבה עדיפה על בחירות. הכדור נמצא בידיים של הליכוד והיכולת של שר האוצר להציג בפני גנץ פשרה שתהיה מקובלת על שני הצדדים. בהמשך השבוע אם לא יגיעו להסכמות ביום ראשון בערב, יתחילו להכין בכנסת את החוק לפיזורה בקריאה ראשונה.

בפגישה צפויים בכירי האוצר להציג בפני שר הבטחון וצוותו את עיקרי תקציב 21 וחוקי ההסדרים והרפורמות הכלכליות ואת הנהלים הנדרשים לאישורם בממשלה ובכנסת.