השר לענייני חדשנות ופינטק באמירויות: "החזון שלנו הוא תקווה לאזור"

משלחת עסקית בהובלת בנק הפועלים ומכון היצוא הגיעה היום לדובאי • מחר תשתתף המשלחת בכנס הטכנולוגי הבינלאומי GITEX, בו לראשונה ייקחו חלק כ-200 חברות ישראליות

מימין:  דב קוטלר, ד"ר אחמד בלהאול אל-פאלאס וראובן קרופיק / צילום: סיון פרג'
מימין: דב קוטלר, ד"ר אחמד בלהאול אל-פאלאס וראובן קרופיק / צילום: סיון פרג'

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא לעוד מדינות במזרח התיכון להצטרף להסכמי השלום עם האמירויות ועם בחריין. בברכה משודרת שנשא בפני באי ערב הפתיחה של כנס העסקים הישראלי-אמירתי בדובאי, כנס beyond business (מעבר לעסקים), בחסות בנק הפועלים ומכון היצוא, אמר נתניהו כי ההסכמים הם רק נקודת פתיחה וכי מטרתם להביא קידמה לכל המזרח התיכון.

השר לענייני חדשנות ופינטק במשרד הכלכלה של איחוד האמירויות, ד"ר אחמד בלהאול אל-פאלאס, אמר בכנס כי הסכמי אברהם לא נועדו רק לישראל ולאמירויות אלא לכל האזור, לא רק לכלכלה ולעסקים אלא לעתיד האזור כולו. "החזון שלנו הוא תקווה, כמו שמה של תוכנית החלל שלנו, תקווה לאזור ולעולם כולו. זה מה שאנחנו מנסים לממש. העתיד שייך למי שיכול לתכנן ולעצב אותו, הוא לא מחכה למי שמצפה שאחרים יעשו", דברי השר.

לדובאי הגיעה היום (א) המשלחת העסקית הרשמית הראשונה בהובלת בנק הפועלים ומכון היצוא והיא תשתתף בין השאר בכנס הטכנולוגי הבינלאומי GITEX הנחשב שלישי בגודלו בעולם. השנה ישתתפו בכנס לראשונה כ-200 חברות ישראליות. במהלך הכנס יערך יום משותף לישראל והאמירויות, בהשתתפות שתיים משרות הקבינט האמירתי.

יו"ר מכון היצוא אדיב ברוך אמר לגלובס כי הסכמי אברהם הביאו לפריצת דרך כלכלית מהירה במיוחד ובשנה הבאה היקף הסחר - היצוא הישראלי לאמירויות - צפוי להגיע לכחצי מיליארד דולרים לפחות. הוא הוסיף כי אין מדובר במסחר עם האמירוית בלבד אלא דרכן ניתן להגיע לשווקים שעד כה היו סגורים בפני ישראל.

הוא אמר כי במהלכים מול האמירתיים חייב להיות סינכרון בין משרדי הממשלה, והמגזר העסקי, ועל הממשלה לייצר תשתית ראויה ומעוטת ביורוקרטיה כדי לאפשר את הסחר הזה.

יו"ר בנק הפועלים ראובן קרופיק אמר כי על הבנקים לסלול את הדרך הפיננסית שתאפשר לעסקים להתרחב ללא הפרעה, לרבות בתחום אבטחת המידע הפיננסי. הוא סיפר כי עסקאות יצוא ראשונות כבר נחתמו, חלקן בחסות הבנק, ורבות אחרות בדרך. תחומי החקלאות המתקדמת והפינטק יהיו מובילים לדבריו אך בשל היותה של איחוד האמירויות מדינת סחר בינלאומית, כל תחום פתוח לישראלים.

גילוי מלא: הכותב הוא אורח של בנק הפועלים במימון מלא של גלובס