קטע כלכלי | פודקאסט

מהמרים, סוחרים זהירים ומכות על הידיים: כך נסחרו מניות במאה ה-17

אמסטרדם במאה ה-17 הייתה למרכז מסחרי גלובלי שאפשר מסחר בין לאומי חסר תקדים בין אירופה לעולם החדש • סוחרים שקיבלו מכות על הידיים, הימורים על חוזים  ומניות הולידו מונחים שגורים כיום בעולם המסחר • הצצה לאחד המדריכים הראשונים בהיסטוריה למסחר במניות • האזינו

משקיע חוגג בוול סטריט. הכל התחיל באמסטרדם במאה ה-17 / צילום: Reuters, Brendan McDermid
משקיע חוגג בוול סטריט. הכל התחיל באמסטרדם במאה ה-17 / צילום: Reuters, Brendan McDermid

יוסף דה לה ויגה היה סוחר מניות יהוד ממוצא פורטוגלי שחי באמסטרדם במאה ה-17. בספרו, אחד המדריכים הראשונים בהיסטוריה למסחר במניות ואולי הראשון שבהם, דה לה ויגה מספר לנו, באמצעות גיבורים פיקטיביים על הסכנות, היתרונות והאופנים למסחר. בורסה, מניות חוזים עתידיים ואופציות, כל אלה התקיימו כבר במאה ה-17 באמסטרדם, אך באופן מעט שונה ממה שאנחנו מכירים היום: הסוחרים לטווח הארוך כונו נסיכים, ובמקום מקש האנטר סוחרים קיבלו סטירות עד לחתימת העסקה. 

עקבו אחרינו בספוטיפיי, באפל פודקאסטס , בגוגל פודקאסטס או באפליקציה האהובה עליכם בהעתקת כתובת ה- RSS

■■

ד"ר אושי שהם-קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech ,Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית. ניתן להשיג את אושי באתר הבית או ב מייל .