בצל משבר הקורונה: קבוצת קוקה קולה ישראל ממזגת את החברות הבנות לחברה אחת

על רקע הפגיעה במכירותיה לשוק המוסדי ופיטורי 200 עובדים, החברה ביצעה שינוי מבני שמקטין את העצמאות של החברות שלה שהתנהלו עד היום בנפרד ושמעתה יוכפפו לנשיא הקבוצה • מנכ"ל חברת המכירות וההפצה של החברה ניר לוינגר יקודם לתפקיד מנכ"ל הפעילות בישראל

מפעל קוקה קולה בבני ברק / צילום: איל יצהר
מפעל קוקה קולה בבני ברק / צילום: איל יצהר

החברה המרכזית למשקאות קלים מאחדת את החברות שהפעילה עד היום תחת חברה אחת, שבראשה עומד הנשיא יורם שגיא. החברה המרכזית מתמודדת עם חולשה ניכרת במכירות לשוק המוסדי על רקע משבר הקורונה ואף נאלצה לפטר 200 עובדים.

תחת שגיא, תנוהל פעילות החברה בישראל על-ידי ניר לוינגר, המשמש כיום כמנכ"ל חברת המכירות וההפצה של החברה. בחברה אומנם נמנעו מלדבר במונחים של התייעלות, אך הפיטורים שביצעה, יחד עם השינוי הנוכחי, מצביעים על כך שהיא עושה מאמצים להתמודד עם הפגיעה הניכרת בתוצאותיה, ולשם כך מאחדת את המערכים שפעלו עד היום באופן עצמאי לתוך חברה אחת. בחברה מסרו כי במסגרת השינוי יוקם מערך שיווק מרכזי שיפעל על-פי חטיבות עסקיות מתמחות. כמו כן יוקמו מערך תפעול מרכזי ומערך מכירות וסחר.

בנוסף, מהלך השינוי כולל סבב מינויים בקבוצה: הראל חייקין, מנכ"ל קוקה קולה ישראל, מונה לתפקיד מנכ"ל מערך השיווק, אשר ינהל את מותגי קוקה קולה. עופר ינקו מנכ"ל נביעות מונה למנכ"ל המערך התפעולי. בנוסף, ענבל הרסון, סמנכ"לית המכירות של קימברלי קלארק, מונתה לתפקיד מנכ"לית מערך מכירות וסחר, במקומו של לוינגר, וזאת כשנה וחצי לאחר שמנכ"ל המחלבה של החברה המרכזית, טל רבן, עבר לנהל את קימברלי קלארק. מדובר בחברות שכאמור עד היום פעלו במתכונת עצמאית, ומעתה יתנהלו כחלק מחברה אחת. בחברה המרכזית מסרו כי החברות טרה ומשקר תמשכנה לפעול במתכונת הקיימת.

לאחרונה דיווחנו על האתגרים עמם מתמודדת הקבוצה שלמעלה מ-40% מהמכירות שלה מתבססות על השוק המוסדי, אשר נפגע כתוצאה מסגירת פעילות המסעדות, הברים, המלונות, אולמות האירועים והמגבלות שהוטלו על המשק בשל התפרצות מגפת הקורונה. במקביל, הקבוצה מתמודדת עם אתגרים גם בזירה הקמעונאית, שם היא חווה צמיחה במכירות, אך בקצב שנמוך במידה ניכרת מהממוצע בשוק המזון והמשקאות. בנוסף, לאחרונה נרשם גל של יבוא מקביל של משקאות קוקה קולה שעלול לנגוס בהכנסותיה.

קבוצת קוקה קולה ישראל היא חברת המזון הרביעית בגודלה בשוק המקומי, ושמה הרשמי הוא החברה המרכזית לייצור משקאות קלים ונמצאת בבעלות דודי ורטהיים. כאמור, ביוני האחרון דווח כי קבוצת קוקה קולה פיטרה כ-200 עובדים שמשמעותם כ-4% מכלל העובדים בקבוצה, זאת בנוסף לחל"ת ממושך למאות עובדים נוספים, ולקיצוץ שכר רוחבי שביצעה החברה במהלך חודש אפריל של 10% לחברי ההנהלה והמטה, וקיצוץ של 5%-7.5% למשתכרים מעל 15 אלף שקל.