מעתה: הנוסעים הישראלים ישלמו על ויזת תייר לאמירויות

דמי הוויזה, בסך 250 דירהאם (כ-90 דולר), ייגבו מהנוסעים ע"י חברות התעופה או סוכני הנסיעות • הנוהל חודד ע"י משרד החוץ האמירתי בעקבות העיכוב של הנוסעים הישראלים הבוקר בכניסה לדובאי

האי המלאכותי Palm Jumeirah, דובאי / צילום: shutterstock
האי המלאכותי Palm Jumeirah, דובאי / צילום: shutterstock

מעתה הנוסעים לדובאי ישלמו על ויזת תייר. הסכום הוא 250 דירהאם (כ-90 דולר). את דמי הוויזה יגבו מהנוסעים חברות התעופה או סוכני הנסיעות.

הנוהל חודד על-ידי משרד החוץ האמירתי בעקבות העיכוב של הנוסעים הישראלים הבוקר (ב') בכניסה לדובאי. הנוסעים עד כה לא נדרשו להסדיר את הכניסה - מה שנעשה על-ידי חברות התעופה בהליך דיגיטלי לפני כל טיסה.

הדרישה לשלם על ויזות תאורטית תקפה מ-30 לנובמבר, והיא תימשך עד לכניסה של הפטור ההדדי מוויזות תייר לתוקף.

משרד החוץ של איחוד האמירויות שלח איגרת למשרד החוץ הישראלי ובו פורטו הנחיות לנהלי הנפקת ויזות לתיירים ישראלים המגיעים למדינה. על-פי הנוהל שנקבע, תיירים המחזיקים בדרכון ישראלי (לאומי או רשמי) יוכלו להיכנס לאמירויות באמצעות ויזת תייר, אותה יבקשו עבורם מראש חברות התעופה או סוכנויות הנסיעות.

הכניסה של הפטור מוויזות לתוקף צפויה להיות בעוד כשבועיים, אלא שהנושא ההדדי, לפחות נכון לעכשיו, הוא מוגבל, היות שלפי נוהלי מדינת ישראל אין כניסה לישראל לתיירים - גם כאלה שמגיעים ממדינות ירוקות. הנוהל הזה תקף מאז חודש מרץ למעט למקרים חריגים, ואם הוא לא ישונה בקרוב, הרי שהתיירות גם בין ישראל לאיחוד האמירויות תמשיך להיות לא הדדית, כך שרק הנוסעים הישראלים לכאורה יוכלו לבקר באיחוד האמירויות, אולם התיירים מהאמירויות לא יוכלו לבקר בישראל, למרות הביקוש הרב והפוטנציאל לתיירות נכנסת לישראל.