התחלואה ממשיכה לעלות: 1,837 אומתו עם קורונה

מספר הבדיקות שבוצעו אתמול נחשב לגבוה - למעלה מ-65 אלף - אך שיעור הבדיקות החיוביות נמצא גם כן בעלייה - 2.8% ו-3.2% ללא בדיקות סקר • מומחים מטילים ספק ביעילות הסגר הלילי שיתחיל ביום רביעי, להורדת התחלואה

לקראת סגר לילי. לפי מומחים, הסגר הלילי יכול להוריד את מקדם ההדבקה ב-0.05 בלבד / צילום: שלומי יוסף
לקראת סגר לילי. לפי מומחים, הסגר הלילי יכול להוריד את מקדם ההדבקה ב-0.05 בלבד / צילום: שלומי יוסף

אתמול (ב') אובחנו 1,837 בני אדם עם קורונה - המספר הגבוה ביותר מאז חודש אוקטובר. מספר הבדיקות שבוצעו אתמול אומנם גבוה יחסית - יותר מ-65 אלף דגימות נלקחו מבני אדם ברחבי הארץ, אך אחוז הבדיקות החיוביות גם הוא מצוי במגמת עלייה ועמד אתמול על 2.8% (3.2% ללא בדיקות סקר).

315 חולים מאושפזים במצב קשה וקריטי בבתי החולים ברחבי הארץ, וסה"כ 2,924 ישראלים נפטרו לאחר שנדבקו בנגיף מאז פרוץ המגפה. בסך הכל, ישנם כ-14 אלף חולים פעילים ברחבי הארץ נכון לשעה זו.

לאחר השינויים בנוסחת הרמזור, כך שציון הסף להפיכתה של עיר לירוקה יהיה נמוך יותר ובכך יותר ערים יוגדרו כצהובות ואדומות, משרד הבריאות החל הבוקר לפרסם את ציוני וצבעי הערים בהתאם לרמזור. כך למשל, ציונה של העיר ירושלים הינו 6 והיא נחשבת כתומה, תל אביב הינה עיר צהובה עם ציון של 4.3, חיפה נחשבת לצהובה עם ציון של 5.2, בני ברק הפכה מירוקה לצהובה עם ציון של 4.3, ומעלה עירון הוא היישוב האדום עם הציון הגבוה ביותר - 9.5. עוד ברשימת הערים האדומות, נמצאות בין היתר דאלית אל כרמל, סח'נין, עפולה, נצרת, ומג'דל שמס.

בשל העלייה בתחלואה, החליט אתמול קבינט הקורונה להטיל סגר לילי החל מיום רביעי הקרוב ועד ה-2 בינואר, זאת בפתח חג החנוכה ובמטרה למנוע התקהלויות והתכנסויות משפחתיות משמעותיות שבכוחן לגרום לתחלואה להתפשט.

במהלך היום, תקבע הממשלה מה תהיה שעת תחילת הסגר ומהן המגבלות שיוטלו. ההחלטה התקבלה למרות התנגדות הדרגים המקצועיים, המטילים ספק באפקטיביות האפשרית של סגר לילה. במשרד הבריאות לא סבורים שסגר לילה יפחית את התחלואה באופן משמעותי, ומעדיפים בשלב זה להטיל מגבלות גורפות דוגמת סגירת עסקים.

פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן, העוקב אחר מגמות התחלואה ואף מייעץ לקבינט, אמר הבוקר כי עוצר לילי "במקרה הטוב יוריד את מקדם ההדבקה ב-0.05, ובעיקר ישחק עוד את אמון הציבור. לדבריו, "לפי איכוני הטלפונים, פחות מ-10% מכלל המגעים קורים בלילה".

אחת הסיבות המרכזיות אשר בגינן שוקלת הממשלה עוצר לילי, הינה חוסר ההצלחה באכיפת מגבלות האירועים, וקיומן של חתונות פירטיות המוניות בלא הרתעה. ואומנם, קיים חשש כי אותן חתונות יתקיימו כעת בשעה מוקדמת יותר, וללא קנסות משמעותיים, הן בין כה לא יאכפו כראוי גם בשעות מאוחרות יותר.