בי"ח וולפסון: נתחיל לחסן נגד הקורונה עוד השבוע

על רקע ההחלטה על סגר לילי לתקופת החגים ועד סוף דצמבר, בבית החולים הודיעו כי יחלו לחסן את אנשי הצוות בימים הקרובים • בוולפסון תיקנו כי כוונתם לכך שהחיסון יגיע לבית החולים בימים הקרובים, ומועד התחלת החיסונים המדויק טרם ידוע

 בית החולים וולפסון  / צילומים: אייל פישר
בית החולים וולפסון / צילומים: אייל פישר

בית החולים וולפסון הודיע כי הוא נערך למתן חיסונים ל-3,500 אנשי צוות, וכי ההערכה היא שההיענות להתחסנות תהיה גבוהה, לאור שיעורי המתחסנים הגבוהים בחיסון השנתי לשפעת בבית החולים. 

מדובר בחיסונים של חברת פייזר, אשר מקדימה בימים ספורים את החברה המתחרה מודרנה מבחינת לוחות הזמנים ליצור ואישור החיסונים. החיסון של פייזר צפוי לעלות במהלך היום לאישור אצל ועדת מומחים ה- FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית. המומחים כבר נחשפו לרוב המידע הקיים לגבי החיסון לפני הדיון. בעבר מסרה ה-GFA כי הדיון אמור להימשך עד יום שישי, אך בימים האחרונים ציינה את יום חמישי כתאריך להצבעה. במצב כזה נראה כי כבר ביום שישי עשויה פייזר להתחיל בקמפיין החיסון בארה"ב.

כעת נראה כי אלה הם פחות או יותר לוחות לוחות הזמנים גם בישראל. נראה כי משרד הבריאות הישראלי ממתין לאור ירוק מה-FDA, שכבר נחשפה לחלק גדול מן המידע לגבי החיסון, ולא מתכנן ועדת בדיקה משלו. ההצבעה על החיסון של חברת מודרנה צפויה בסוף השבוע הבא, והוא צפוי להגיע לישראל בתחילת ינואר.

תחילת קמפיין החיסונים בישראל מגיע על רקע החלטה על סגר לילי לתקופת החגים חנוכה וחג המולד, ועד סוף דצמבר. גם מי שיחוסן השבוע, יצטרך להמתין למנה שנייה כעבור 28 יום, ואחר כך כחודש עד שהחיסון ייכנס לתוקף.

החיסונים של פייזר מגיעים לישראל בטמפרטורה של מינוס 70 מעלות ונשמרים כך במקפיאים של חברת טבע סל"א, ואז יוצאים לבית החולים בטמפרטורה גבוהה יותר, בה הם יכולים להישמר רק חמישה ימים. לכן יהיה צורך להשתמש בחיסונים במהירות. ההיענות של העובדים להתחסנות במהירות כזו וזמן כל כך קצר אחרי האישור, תהיה מקרה מבחן עבור בתי חולים נוספים בארץ, וגם עבור העולם כולו.