קבינט הקורונה אישר הפעלת קניונים החל ממחר בבוקר

בהיעדר החלטה על סגר לילי, יחזרו השרים לדון על ההצעה המחמירה של משרד הבריאות ל"ריסון מהודק" • מחר יתכנס קבינט הקורונה במטרה לקבל החלטות לפני חג החנוכה

קניון ממילא בירושלים. המסחר יוגבל / צילום: Shutterstock
קניון ממילא בירושלים. המסחר יוגבל / צילום: Shutterstock

ישיבת הממשלה שתוכננה להערב (ג'), לאישור סגר הלילה, שנועד למנוע סגר כללי, נדחתה למחר (ד'). מהממשלה נמסר כי בעקבות הקשיים המשפטיים שהתעוררו באישור הסגר הלילי, נבדקות כעת חלופות שיאפשרו מניעת התקהלויות בחנוכה ולקראת סוף השנה האזרחית.

משרד הבריאות ממשיך לעבוד על ניסוח הצעת ההחלטה למגבלות על הציבור.

קבינט הקורונה אישר את ההחלטה לפתיחת הקניונים ממחר בבוקר והמשך הפעלת חנויות הרחוב, השווקים ומרכזי הקניות הפתוחים.

השר כ"ץ מסר בתגובה: "דווקא בימים אלה יש חשיבות רבה לפתיחת המסחר כולו לטובת פרנסת בעלי העסקים ומתן שירות לקראת חג החנוכה והחורף לציבור הלקוחות. אני קורא למוכרים ולקונים להקפיד מאוד על הכללים כדי למנוע תחלואה ולאפשר את המשך פעילות המשק".

במהלך היום נשמעו לא מעט דברי ביקורת על ההחלטה להטיל סגר לילי וגורמים בכירים במערכת הבריאות טענו כי מדובר בעד לא יעיל. אתמול (ב'), בישיבת הקבינט, סירב השר דרעי לתמוך בהטלת הסגר מאחר שפרטיו לא היו ידועים, והערב כאשר הממשלה נדרשה להתכנס כדי לאשר את הפרטים החסרים - הישיבה בוטלה.

בסביבת נתניהו טוענים כי מדובר בקשיים משפטיים, אך גורמים במערכת הפוליטית טוענים כי לפחות סיבה נוספת השפיעה על ההחלטה לבטל את הישיבה והיא הודעתו של גדעון סער הערב על הקמת מפלגה.

למרות ביקורות אנשי המקצוע במשרד הבריאות, הסגר הלילי, שצפוי היה להשפיע גם על הגבלת שעות המסחר שהציג ראש המל"ל מאיר בן שבת, זכה לתמיכה רחבה יחסית בין שרי קבינט הקורונה. המוביל מביניהם היה השר יובל שטייניץ שתומך בסגר לילי כבר שבועות ארוכים, והצטרפו אליו מירי רגב, ישראל כ"ץ וכן עמיר פרץ. בהיעדר החלטה על סגר לילי, יחזרו השרים לדון על ההצעה המחמירה של משרד הבריאות ל"ריסון מהודק" במסגרתה יסגר המסחר כליל. מחר יתכנס קבינט הקורונה במטרה לקבל החלטות לפני חג החנוכה.