אלי רוזנברג מזרים לאל על 50 מיליון דולר במסגרת הנפקת מניות

מדובר בסכום המעובר בנוסף להלוואת גישור קצרת-מועד בהיקף של 10 מיליון דולר שהועברה ע"י הבעלים השבוע • זאת כחלק מההסכמות מול משרד האוצר

אלי רוזנברג (בעיגול) ומטוס אל על בשדה התעופה בן גוריון / צילום: פרטי, יואב יערי
אלי רוזנברג (בעיגול) ומטוס אל על בשדה התעופה בן גוריון / צילום: פרטי, יואב יערי

אלי רוזנברג, בעלי השליטה באל על , התחייב להזרים לאל על 50 מיליון דולר במסגרת הנפקת מניות כחלק מההסכמות מול משרד האוצר. הכסף יועבר לאל על בימים הקרובים. הסכום הזה יועבר בנוסף להלוואת גישור קצרת-מועד בהיקף של 10 מיליון דולר שהועברה על-ידי הבעלים השבוע - כך מודיעה חברת "כנפי נשרים תעופה".

הסכום שיעביר רוזנברג ייעשה במסגרת גיוס החוב בערבות המדינה שמתכוונת לבצע החברה במהלך הימים הקרובים. עוד מציינים בחברה כי "ההתחייבות שלו מבטיחה כי הוא יזרים לאל על סכום גדול יותר מהיקף האחזקות של 'כנפי נשרים תעופה' בחברה".

כפי שפורסם בגלובס אתמול, משרד האוצר ניאות להיעתר לבקשת אל על ויגדיל את ערבות המדינה מ-75% ל-82.5% עבור הלוואה שתיטול החברה מבנק מלווה ושהיקפה 300 מיליון דולר. בכך תוכל אל על להשלים את מתווה הסיוע שלה מהאוצר אחרי גיוס ההון באמצעות ההנפקה שנעשתה בחודש ספטמבר.  

מכנפי נשרים תעופה נמסר: "איש העסקים אלי רוזנברג ימשיך להיות מחויב ליציבותה הפיננסית של אל על ויעמיד לרשותה את כל המשאבים והכלים הנחוצים על-מנת לחזק את החברה".

דוד ברודט, יו"ר דירקטוריון אל על, אמר כי "אנו זוכים לשיתוף-פעולה מלא וליחסי אמון גבוהים עם משרד האוצר על-מנת להוביל את אל על להמראה מחודשת וכדי שעתיד החברה יהיה בטוח. ההתחייבות של אלי רוזנברג והזרמת ההון הנוסף בערבות המדינה תבטיח שאל על תעמוד בכל התחייבויותיה".