אול-יר מאחרת בתשלומים גם לנושים המובטחים שמחזיקים בשעבוד על נכסיה

החברה מאחרת בתשלום של 892 אלף דולר, בגין הלוואה של 118 מיליון דולר, שניטלה למימון נכס בשווי של 172.5 מיליון דולר • במקביל, התפטרה מבקרת הפנים של החברה לאחר שלא שולם שכרה ולא נענו בקשותיה לקיום דיון בוועדת הבקרות על תוכניות 2020

נכס של אול יר/ צילום: מצגת החברה
נכס של אול יר/ צילום: מצגת החברה

הולך ומתגבר הלחץ הפיננסי בו נמצא חברת הנדל"ן הזרה אול-יר, שחייבת למחזיקי האג"ח שלה בישראל סכום עתק של 2.35 מיליארד שקל (720 מיליון דולר). החברה, שבשליטת חסיד סאטמר יואל גולדמן, דיווחה היום כי היא מאחרת בתשלומי הקרן והריבית בגין הלוואות שמובטחות בשעבוד על נכסים.

מדובר על הלוואות בהיקף של 118 מיליון דולר, שניטלו לצורך מימון נכסים מניבים שרשומים בספרי החברה לפי שווי של 172.5 מיליון דולר. לדברי החברה, האיחור בתשלומים נובע מירידה בשיעורי התפוסה בנכסים לרמה של כ-78% ומירידה בשיעורי הגביה מהדיירים הקיימים באותם נכסים.

מהודעתה של אול-יר עולה עוד, כי סך הקרן והריבית שטרם שולמו בגין ההלוואות שבפיגור עומד על 892 אלף דולר, כאשר עיקר הסכום משויך לתשלום חודש נובמבר 2020. לדברי החברה, היא פועלת להשלמת תשלומי הקרן והריבית בימים הקרובים ותעדכן בדיווח מיידי נוסף עם השלמתם.

לאול-יר ארבע סדרות אג"ח שהונפקו בת"א, שתיים מהן מובטחות בשעבודים על נכסים ושתיים נוספות שאינן מובטחות. היקף החוב לשתי הדרות המובטחות (ג' ו-ה') עומד על 1.416 מיליארד שקל, בעוד שהיקף החוב לסדרות הלא מובחות (ב' ו-ד') מסתכם ב-934 מיליון שקל.

בסוף אוגוסט הודיעה אול-יר על הפסקת התשלומים למחזיקי האג"ח הלא מובטחות לנוכח מצוקה פיננסית אליה נקלעה. בחברה ביקשו להגיע להסדר חוב מהיר עם מחזיקי האג"ח, שיכלול דחייה בפירעונות החוב והקלה בהתניות הפיננסיות, תמורת העלאת ריבית והזרמת הון.

בתגובה לאותה הודעה השלימו אג"ח ב' ו-ד' של אול-יר קריסה חודשית של 68% ושל 63% בהתאמה, והן נסחרות כעת סביב מחיר של 24.5 אגורות, המעיד על תחזית השוק לתספורת של יותר מ-75% על החוב למחזיקים. אג"ח ג' ו-ה' המובטחות רשמו בחודש האחרון נפילות מתונות יותר של 18% ו-12%, ומחיריהן משקפות כיום צפי לתספורת של 34% ו-12% על החוב.

באסיפות הצבעה שכינסו שלשום נאמני ארבע סדרות האג"ח של אול-יר, תמכו המחזיקים ברוב גדול בהצעת החלטה, לפיה תמונה נציגות משותפת לכל ארבע הסדרות. עם זאת, קבעו המחזיקים כי הייעוץ המשפטי לסדרות השונות יופרד לנוכח מצבן המשפטי השונה. כך, שימונה יועץ משפטי אחד לסדרות המובטחות ויועץ משפטי אחר לסדרות הלא מובטחות.

בינתיים, הודיעה היום מבקרת הפנים של אול-יר, רו"ח רוית שטרוצר, על התפטרות מיידית מתפקידה. שטרוצר הסבירה את ההתפטרות ב"אי קביעת דיון בוועדת הביקורת של החברה אודות דוחות הביקורת הפנימית שנקבעו בתכנית עבודת הביקורת לשנת 2020 ואשר נשלחו להנהלת החברה במהלך חודש ספטמבר 2020 , ואי קבלת תגובת החברה ביחס לאחד מדוחות הביקורת האמורים אשר נשלחה להנהלת החברה בחודש נובמבר 2020. כמו כן, אי קבלת תשלום בגין עבודת הביקורת שנעשתה בשנת 2020".