היהודי-ברזילאי ג'וזף ספרא, הבנקאי הכי עשיר בעולם, נפטר בגיל 82

ג'וזף ספרא, יו"ר דירקטוריון קבוצת ספרא, נפטר היום מסיבות טבעיות • ספרא היגר לברזיל מלבנון עם משפחתו ב-1962 ומאז הספיק לבנות אמפריית בנקאות גלובלית

ג'וזף ספרא / צילום: Eric Gaillard
ג'וזף ספרא / צילום: Eric Gaillard

ג'וזף ספרא, המיליארדר היהודי-ברזילאי נפטר היום (ה') בגיל 82 מסיבות טבעיות.

ספרא הפך לבנקאי העשיר ביותר בעולם לאחר שבנה אמפריית עסקים בינלאומית בברזיל, אליה היגר עם משפחתו מלבנון. ספרא הוא הדור הרביעי במשפחת בנקאים יהודית שהחלה את דרכה בסחר בגמלים בסוריה.

ספרא עבר עם משפחתו לברזיל בשנת 1962 ועזר לאביו ג'ייקוב לבנות את ספרא בנק לאחד הבנקים הגדולים במדינה. ספרא ישב בראש הדירקטוריון של קבוצת ספרא, שעוסקת בבנקאות, פיננסים ותעשייה סביב לעולם. מגזין "פורבס" העריך את הונו סמוך למותו ושוויו של ספרא היה 23.2 מיליארד דולר - מה שהפך אותו לאיש ה-63 הכי עשיר בעולם והבנקאי הכי עשיר בעולם.

"ג'וזה, כך חבריו כינו אותו, היה אדם טוב ונעים שהקדיש את חייו למשפחתו, חבריו, עסקיו ומטרות חברתיות", נמסר בהצהרה מספרא בנק.

בלונדון, אחד הבניינים המזוהים ביותר בסיטי, "המלפפון החמוץ", הוא בבעלות משפחת ספרא, ששילמה עבורו 726 מיליון ליש"ט ב-2014.

ג'וזף ספרא כמעט ולא התראיין, נמנע מלהתבטא בכלי תקשורת ונותר נשוי לאותו אישה, ויקי ספרא, לאורך כל חייו. הוא סלד מחיי הנהנתנות של עמיתיו המיליארדרים. הוא הותיר אחריו ארבעה ילדים ו-14 נכדים. בשנת 1999, אחיו הבכור של ספרא, אדמונד, נספה בשרפה בדירתו במונטה קרלו.