משרד הבריאות: זה סדר העדיפויות שלפיו יחוסנו אזרחי ישראל

במסיבת עיתונאים שערכו בכירי משרד הבריאות הוסבר הליך תיעדוף החיסונים • הראשונים להתחסן יהיו עובדי מערכת הבריאות, קשישים, חוסים במוסדות ומטפלים • הקופות יאפשרו חיסון בהתאם ליכולות החיסון גם לאוכלוסיות שאינן בתיעדוף ראשוני, כבר עם תחילת המבצע

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי / צילום: ברזילי
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי / צילום: ברזילי

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, וראש הצוות לטיפול במגפות ד"ר בעז לב, כינסו היום מסיבת עיתונאים לקראת נחיתת החיסונים הראשונים של חברת פייזר בישראל, ותחילת הפעלת מערך חיסון האוכלוסייה ב-27 בדצמבר. במשרד הבריאות סיימו לגבש את סדר העדיפויות שלפיו יחוסנו אזרחי ישראל, והוא מפורסם היום לראשונה.

הראשונים להתחסן יהיו עובדי מערכת הבריאות, המונים 250 אלף בני אדם. לאחריהם יחוסנו קשישים, חוסים במוסדות ומטפלים - 350 אלף בני אדם. לאחר מכן, קשישים על פי קריטריון גיל שייקבע על פי היקף החיסונים. לאחריהם, יחוסנו אזרחים עם מחלות רקע (בדגש על השמנת יתר, סכרת ומושתלי איברים), ולאחריהם מאושפזים במוסדות בריאות הנפש וסגלי הוראה (כ-200 אלף איש). בהמשך, יחוסנו חיילי צה"ל, ולבסוף - יתר האוכלוסייה. הקופות יאפשרו חיסון בהתאם ליכולות החיסון גם לאוכלוסיות שאינן בתיעדוף ראשוני, כבר עם תחילת המבצע.

באשר לשאלה מי לא יחוסן בתקופת ההתחסנות ההתחלתית, אמרו במשרד הבריאות כי "ילדים מתחת לגיל 16 לא עברו את תהליך הניסוי, ולכן לא יקבלו את החיסון. בהמשך נשקול לפתוח את החיסון לגילאים יותר נמוכים. נשים בהיריון גם כן לא נבדקו, ולכן נחכה, למרות שאין אינפורמציה שמודיעה על סיכון במהלך ההיריון. אנשים עם תגובה אלרגית קשה שפיתחו בעבר אנפילקסיס לא יקבלו חיסון, ומחלימים שאמורים להיות מחוסנים גם הם לא".