מכירת הדירות החדשות בשיא של מעל עשור, אלו הערים המבוקשות ביותר

בין אוגוסט לאוקטובר השנה נמכרו 10,550 דירות חדשות • הערים שבלטו הן אשקלון עם מכירת 926 דירות חדשות, בית שמש עם 566 ותל אביב עם 466

טיילת אשקלון / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
טיילת אשקלון / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

מכירת הדירות החדשות בתקופה הנוכחית נמצאת ברמתה הגבוהה ביותר לפחות בעשור האחרון. כך עולה מסקירת הלמ"ס את הביקושים לדירות חדשות. מהסקירה עולה, כי בין אוגוסט לאוקטובר השנה נמכרו 10,550 דירות חדשות, מהן כ-4,000 באוקטובר. מדובר בכמות החודשית השנייה בגובהה בעשור האחרון, כשרק כמות הדירות שנרכשה ביוני השנה עלתה עליה.

אלופות מכירת הדירות החדשות באוגוסט-אוקטובר הן בעיקר ערים שמזוהות עם מחיר למשתכן: באשקלון נמכרו 926 דירות, בבית שמש 566, בתל אביב 466, בבבאר שבע 426 בחריש 411 בראשון לציון 406 וברמת גן נמכרו 395 דירות חדשות.

סקירת הלמ"ס מתפרסמת היום במקביל לסקירת הכלכלנית הראשית באוצר, שלפיה נמכרו כ-3,000 דירות חדשות בחודש אוקטובר, ואולם שיטות הספירה בין שני הגופים שונה, וזו הסיבה למספרים השונים: כך למשל, בלמ"ס לא סופרים דירות חדשות שנמכרו בפריסייל ואף לא דירות שהקבלן מוכר אותן 15 חודשים ויותר לאחר שבניית המבנה הושלמה. בסך הכל גם הלמ"ס וגם הכלכלנית הראשית מדברים על תקופת גאות נדל"נית, לפחות מבחינת היקפי העסקאות - לא מבחינת רמות מחירים שעד כה נותרו דומות לאלה של לפני הקורונה.