כך תזהו את האנשים שישפיעו על הקריירה שלכם

שלושה טיפים שיעזרו לכם לבצע מיפוי של קהל היעד שלכם • ניהול וקריירה, מדור חדש

הטיפ השבועי
הטיפ השבועי

תקופת הקורונה טרפה את הקלפים בשוק העבודה. מנהלים ועובדים כאחד נאלצים לעכל שינויים מהירים ולהסתגל אליהם תוך כדי תנועה. איך מנהלים ומתנהלים בעולם כזה? במדור החדש "ניהול וקריירה", שיתפרסם בימי שלישי וחמישי, נציג בפניכם את מיטב המומחים שיציעו דרכים להתמודד עם עולם העבודה המשתנה, או לכל הפחות ייתנו לנו כמה נקודות למחשבה

בעידן רב טלטלות כמו זה שאנו חווים היום, העוגן כבר לא מגיע ממקום עבודה, מתואר או מקביעות, אלא מהבטחת הערך הייחודית של כל אחד ואחת, הכרת קהל היעד שישפיע על המשך הקריירה שלכם והפעלת דרכים אפקטיביות להגיע אליו באופן שיטתי. לאחר ליטוש המותג והבטחת הערך שלנו, נבצע מיפוי של קהל היעד שלנו בשלושה שלבים:

1. מיפוי האקוסיסטם. שאלו את עצמכם, מי האנשים שתהיה להם השפעה ישירה על העסקתי ועל שווי ההעסקה שלי בעתיד, בתוך הארגון ומחוצה לו, בארץ ובעולם?

2. ארגון הרשימה. סדרו את רשימת האנשים באקוסיסטם שמיפיתם בשלושה מעגלים: אנשי המפתח (המכריעים), הלוחשים על אוזנם (מקורבים אך לא משפיעים ישירות, למשל סמנכ"ל קולגה), ובמעגל החיצוני בעלי עניין אחרים (stakeholders, כאלה ש"טוב שיידעו").

גלי הכרמלי / צילום: עיינה קפלן
 גלי הכרמלי / צילום: עיינה קפלן

3. מציאת האנשים. אחרי שהבנתם מי האנשים שנמצאים במפה שלכם, צאו לגלות היכן הם נמצאים. היום כמעט כולם נמצאים בדיגיטל - בקבוצות, בפורומים, ברשתות, בכנסים דיגיטליים ובעתיד - גם בכנסים פיזיים. בהתאם לכך נכוון את התכנים שלנו אל קהל היעד שלנו, נגיב לדבריהם, נאתגר אותם, נופיע ברדאר שלהם כמותגים בתחומנו, כאוטוריטה. איך נעשה זאת? בשלב הבא, נייצר תוכן מעולה ובקצב סדור.

הכותבת היא מומחית במיתוג מנהלות ויוצאות לעצמאות, מנהלת קהילת "מנהלות מותג יהלום"