אליהוא בן-און נפרד מרשת ב', והעמיתים ברדיו מוחים

וגם: עו"ד צפנת דרורי מצטרפת אל משרד פישר בכר חן וול אוריון ושות', בזק מפרגנות באופציות ועוד • השיחה

אליהוא בן־און / צילום: תמר מצפי
אליהוא בן־און / צילום: תמר מצפי

תאגיד השידור הישראלי "כאן" החליט להוריד מהאוויר את התוכנית "הקשר הישראלי" של מגיש הרדיו אליהוא בן-און ולא להמשיך את העסקתו בתאגיד. בן-און, שמגיש את התוכנית כבר למעלה מ- 40 שנה, מתקרב לגיל הפנסיה, ובהתאם להחלטה שהתקבלה לפני כשנה וחצי על-ידי המועצה, תופסק עבודתו כפי שתופסק עבודתם של מגישים ועיתונאים בולטים נוספים שנמנים על תאגיד השידור הציבור עוד מהימים בהם הייתה רשות השידור. נזכיר כי רק לאחרונה נפרד התאגיד מהעיתונאי מוטי גילת וממגישים כמו דן כנר.

לאחר שקיבל הודעה רשמית לכך, פרסם בן-און הודעה ברשתות החברתיות למאזיניו בה כתב: "הודעה למאזינים. תאגיד השידור רשת ב' החליט לצערי להפסיק את שידור התוכנית 'הקשר הישראלי' שיחות עם מאזינים ברחבי העולם, החל מ-1.1.2021. חשבתי לשתף אתכם במידע חשוב זה והחלטה שלהם שלא אשדר יותר ברשת ב'.
בברכה חמה, אליהוא בן-און, מייסד, עורך ומגיש.

התגובות הקשות ברשת מצד בכירי רשות השידור לשעבר לא איחרו לבוא: "אליהוא איני מתפלא, רק משתתף באכזבתך" כתב לו בפייסבוק יעקב אחימאיר, שגם עבודתו בתאגיד הופסקה לפני מספר חודשים ועוררה סערה. "בעת האחרונה שובצו להגשה ברשת ב' חסרי ניסיון בשידור, קולם כלל אינו ערב, לא אחת מפגינים בורות בכל הנוגע להשכלה כללית. אם אתה כמוני מרבה לנסוע במוניות, נא הטה אוזן לתחנת הרדיו המועדפת על הנהגים. כדאי לרשום את תוצאות הניסוי הזה. הידד לבינוניות", הציע אחימאיר, ובהמשך הוסיף: "רצוי שתחנת רדיו מרכזית, ארצית, לא תבטל את התוכניות שהן נכס צאן ברזל עבור המאזינים. חשוב מאוד לא לפגוע בהרגלם של מאזינים לפתוח את הרדיו בשעה מסוימת, לאורך שנים, כדי להאזין לתכנית הקבועה האהובה עליהם. את זאת למדתי מה- BBC, בעת שהועסקתי שם".

ואילו העיתונאי יניב מורזובסקי הגיב: "החלטה מצערת, אחת מיני רבות של הנהלת הרדיו בתאגיד. הם יודעים יותר טוב מוותיקי הרשת וממאזיניה מה טוב להם. אתה עשית כמיטב יכולתך, ואין קשר בין כישוריך הרבים להחלטה המצערת אך האופיינית". 

מ"כאן חדשות" נמסר בתגובה: "כחלק מרענון לוח השידורים בכאן רשת ב' התוכנית 'הקשר הישראלי' שהגיש אליהוא בן-און צפויה לרדת ואנו מבקשים להודות לו על שנות שידוריו ברשת ב'. אנו רואים חשיבות רבה בהתאמת השידורים אל עולם התוכן העדכני של מאזינינו. במקום 'הקשר הישראלי' תעלה תוכנית חדשה בהגשת שרון וכסלר ואורי לוי שתעסוק בנושאי טבע, אקלים וסביבה".

ענת ביין-לייבוביץ'

מצנח הזהב

אל משרד פישר בכר חן וול אוריון ושות', מצטרפת כשותפה עו"ד צפנת דרורי, שתהיה ראש מחלקת פיתוח עסקי, וחברה בהנהלת המשרד. דרורי מתמחה בבניית תהליכים משולבים בתחומי פיתוח עסקי, שיווק ותקשורת בשוק עריכת הדין. בתפקידה הקודם שימשה דרורי כראש מחלקת פיתוח עסקי במשרד גולדפרב זליגמן.

מירב קינן, מנכ"לית איגוד ההייטק של התאחדות התעשיינים ברכה על הצטרפותן של מנהלות חדשות להנהלת האיגוד. "לראשונה, חמש נשים מובילות את הנהלת איגוד ההייטק בהתאחדות התעשיינים", הכריזה קינן בפייסבוק. במסגרות הבחירות שנערכו באחרונה, יהיו בהנהלה, בין היתר - איילת אברמוביץ, מנכ"לית רובוטק טכנולוגיות; גבי ג'ופי, מנכ"לית דיבימושיין; טל קאופמן, נשיא, סימטל ננו ציפויים ויו"רית פורום נשים בתעשייה; שרי גור, מנכ"לית פורום טכנולוגיות הנדסיות, ובהמשך אמורה להצטרף גלית לוי, מנהלת קשרי ממשל ורגולציה מעמותת תעשיות חדשנות ועתירות ידע. נזכיר כי בבחירות ליו"ר האיגוד נבחר מריאן כהן, שיחליף את ד"ר צבי מרום.

----

רות שהם, ראש אגף אסטרטגיה והתעצמות במערך הסייבר הלאומי מונתה למנכ"לית האוניברסיטה הפתוחה. היא תחליף את עמית שטרייט שפורש בתום 11 שנה. בעברה מילאה שהם תפקידים בכירים ב-IBM ישראל, באגף המודיעין וביחידה 8200. היא כיהנה כראש מנהלת המעבר של היחידות הטכנולוגיות לנגב בדרגת אלוף משנה. נוסף על כך, שהם פעילה במיזמים שונים לשילובן של נשים בתעשיית ההייטק והסייבר.

-----

חברת הייקון מערכות מצרפת לדירקטוריון החברה שני דירקטורים חדשים:  גיורא ביתן ועדינה שור. השניים יפגשו בבורד את בני לנדא , מייסד לנדא דיג'יטל פרינטינג ומייסד  אינדיגו; את פיונה דרמון , שותפה כללית בקרן הון הסיכון JVP; ואת עמיחי שטימבר ג, לשעבר נשיא ומנכ"ל אורבוטק.

חדשות טובות

עשרות גופים במשק נרתמו לפרויקט של ויצו, במסגרת מאבקה באלימות. אלפי מארזי סופגניות נרכשו ע"י הארגונים, ואת הרווחים ממכירתם תפנה ויצו לתמיכה בנשים נפגעות וילדיהן.

אזור התעשייה

חברת MGM העולמית, תאגיד השידור הציבורי "כאן", תדמור אנטרטייטמנט, בראשות היו"ר גדעון תדמור, ואליס תקשורת, יפיקו סדרה דוקומנטרית על אדולף אייכמן ועל המשפט ההיסטורי.

חדשות טובות

מסכות שעליהן יצירות אמנים כמו ואן גוך ופיסארו, נתרמו ע"י חנה קוצר-ספיר, חברת אגודת הידידים של מוזיאון ישראל, למרכז הרפואי תה"ש, לשימוש פסיכולוגים ועובדים סוציאליים.

בזק מפרגנת באופציות

רגע לפני נפילת המניה, קבוצת התקשורת בזק ביקשה מבעלי המניות לאשר את שכר היו"ר החדש, גיל שרון, הכוללים גם הקצאת אופציות נדיבה בשווי הוגן של 10.9 מיליון שקל. במקביל, החברה מבקשת לאשר למנכ"ל דודו מזרחי אופציות בשווי הוגן של 8.1 מיליון שקל.

השכר החודשי של שרון יהיה כ-170 אלף שקל ברוטו, הוא יקבל תנאים סוציאליים, וכן הוצאות רכב בסך 11 אלף שקל. נוסף על כך, הוא יהיה זכאי להחזרי הוצאות טלפון ואינטרנט. שרון חתום על "תקופת צינון" בת חודשיים ממועד סיום עבודתו בה לא יוכל לעבוד בפעילות דומה. בזק תקצה לשרון 12 מיליון אופציות ב-3 מענקים, שיבשילו ב-4 מנות שנתיות מסוף 2021. מחירי המימוש של האופציות נעים בין 3.72 שקל (נמוך ממחיר המניה בעת הדיווח) ל-5.35 שקל, וכל מנה כוללת תנאי שהוא מחיר שהמניה צריכה להגיע אליו כדי ששרון יוכל לממש את המניות (מחירים של 5-7 שקל).

שירי חביב-ולדהורן