גדעון סער הודיע כי ח"כ יפעת שאשא-ביטון תהיה מספר 2 במפלגתו

סער הודיע היום כי שאשא-ביטון תהיה מ"מ וסגנית יו"ר התנועה "התקווה החדשה" • אם סער ייבחר לראשות הממשלה, שאשא-ביטון תעמוד בראש קבינט חברתי • התנועה תקדם שינוי של שיטת הממשל

גדעון סער / צילום: Reuters, AMIR COHEN
גדעון סער / צילום: Reuters, AMIR COHEN

גדעון סער הודיע רשמית על חבירתה של ח"כ יפעת שאשא-ביטון למפלגתו החדשה "התקווה החדשה", הכוללת גם את חברי "דרך ארץ", צבי האוזר ויועז הנדל. בהודעת סער נאמר כי הגיע להסכמה עם שאשא-ביטון "בדבר שותפות המבוססת על ערכים משותפים ועל הבנת האתגרים העומדים בפני המדינה והצורך לחולל שינוי".

סער יעמוד בראש הרשימה והתנועה ויהיה מועמדה לראשות הממשלה. ח"כ שאשא-ביטון תהיה מ"מ וסגנית יו"ר התנועה החדשה ותוצב במקום השני ברשימה בבחירות לכנסת, לכשתתקיימנה. בממשלה בראשות סער תכהן שאשא-ביטון כמ"מ ראש הממשלה וסגניתו ותעמוד בראש קבינט חברתי, שיוביל את העשייה בתחומים החברתיים, בדגש על חינוך, בריאות, פרנסה ורווחה. בשיחות שהתקיימו בין השנים סוכם כי התנועה תקדם מהלכים של שינוי שיטת הבחירות והממשל ובכלל זה: הגבלת כהונה של 8 שנים לכל היותר לראש הממשלה, שינוי שיטת הבחירות לכנסת ומתן כוח לציבור לבחירה אישית לפחות של חלק מחברי הכנסת והעברת סמכויות מהשלטון המרכזי לשלטון המקומי. עוד סוכם כי נושא החינוך יהיה במקום מרכזי בסדר העדיפויות של התנועה החדשה.

ניהלה מגעים גם עם ימינה

שאשא-ביטון, הנמצאת בבידוד בשל חשיפה לחולה מאומת, פרסמה סרטון על החבירה: "החלטתי לצאת למסע משותף יחד עם גדעון סער למען תקווה חדשה. משבר הקורונה הוא אחד המשברים הגדולים שידעה מדינת ישראל, משבר בריאותי, כלכלי, חברתי וחינוכי - משבר הרבה יותר רחב מהאופן שבו הוא מנוהל. 10 חודשים בתוך המשבר ואין חיזוק משמעותי למערכת הבריאות כפי שראוי שיהיה, פרנסה של אנשים נסגרה על ידי לחיצות כפתור כאילו אנחנו אחראים על רובוטים שאפשר לכבות באמצעות שאלטר, הילדים שלנו נמצאים מחוץ לשגרה במשך תקופה ארוכה ומשלמים את המחיר ואמון הציבור נשחק עד דק. ההחלטות שהתקבלו פגעו קשות באמון הציבור ובלי אמון ציבור גם את נגיף הקורונה קשה לנצח. השותפות שלי ושל גדעון באה מתוך מחוייבות לפוליטיקה של שקיפות מקצועיות ואחדות. פוליטיקה אמיצה תוך השמעת קולו של הציבור תמיד.

אני מכירה את גדעון תקופה ארוכה, אדם עם אומץ ציבורי וניסיון של שנים רבות במערכת הפוליטית. איש ממלכתי, רציני שראוי לנהיג ולנוביל את המדינה לחוף מבטחים. יחד עם גדעון נביא את השינוי ובעיקר נביא תקווה חדשה לישראל".

מפרטים שהגיעו לגלובס עולה כי שאשא-ביטון, שהגיעה ממפלגת כולנו של משה כחלון ובכנסת היוותה אופוזיציה מתמדת להחלטות הממשלה, ניהלה מגעים גם עם מפלגת ימינה אך החליטה לבסוף לחבור לסער, המזוהה עם הימין הליברלי. היא זכתה לפופולריות בשל מאבקה למניעת סגירה של מגזרים במשק בשל הקורונה ובדיוק בשל כך גם קיבלה ביקורת רבה על פופוליזם שנוגד את המחקרים ואת חוות הדעת המקצועיות של משרד הבריאות.

סער מבקש להרחיב את הייצוג במפלגתו ולמשוך את קולות הנשים על ידי הצבתה של שאשא-ביטון כמספר 2 וכמועמדת למ"מ ראש הממשלה. היא ממלאת גם את המשבצת הכלכלית-חברתית ובין השאר כיהנה גם כשרת הבינוי והשיכון. סער מנהל מגעים עם גורמים פוליטיים וציבוריים אחרים, ובהם ראשי ערים וקצינים בכירים במיל'.