האקרים איראניים טוענים: פרצנו לחברת הבת של התעשייה האווירית

קבוצת התקיפה האיראנית Pay2key טוענת בטוויטר כי פרצה למחשבי חברת התעשייה הביטחונית אלתא • מהתעשייה האווירית נמסר כי "הנושא בבדיקה"

מתקפות הסייבר / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאטיב
מתקפות הסייבר / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאטיב

האם קבוצת התקיפה האיראנית Pay2key פרצה למחשבי אלתא, חברה בת של התעשייה האווירית, בה מפותחת ומיוצרת בין היתר מערכת כיפת ברזל?

ביום חמישי בשבוע התגרתה קבוצת ההאקרים האיראניים בציבור הישראלי באמצעות הצגת סקר בחשבון הטוויטר שלה. בציוץ שפרסמה ביקשה מהציבור להשיב לסקר - לאיזה גורם לדעתו יהיה הכי קל לפרוץ - למשרד התחבורה, משרד הבריאות או לחברת אלתא של התעשייה האווירית.

לאחר ש-83% מהמשיבים השיבו כי מדובר באלתא, פרסמה הקבוצה הערב ציוץ נוסף ובו מסר לפיו "הלילה הקרוב הולך להיות הלילה הארוך ביותר של אלתא". במקביל, פורסמו ברשת האפלה חומרים שמקורם כביכול במערכות אלתא, ואשר הושגו בפריצה הנוכחית. מהתעשייה האווירית נמסר כי "הנושא בבדיקה".

בסוף השבוע שעבר פרסמה חברת הסייבר הישראלית קלירסקיי דוח לפיו כי קבוצת התקיפה Pay2key היא קבוצת תקיפה איראנית שזוהתה כבר בנובמבר 2019 לאחר שתקפה 12 חברות ישראליות. הקבוצה הודיעה בשבוע שעבר כי פרצה למחשבי חברת הבאנה, המפתחת שבבים לעיבוד משימות בינה מלאכותית (AI) והציגה מסמכים שמקורם כביכול בפריצה, ואשר עסקו בשבב "גויה" שמפתחת החברה, אשר נרכשה לפני שנה על ידי אינטל תמורת 2 מיליארד דולר.

יצויין עוד כי בצעד נוסף של התגרות ואיום, לצד השם Pay2key, הקבוצה העניקה לעצמה בטוויטר את השם "Winter is coming", ביטוי בו משתמש ראש מערך הסייבר הישראלי בהופעותיו הציבוריות.

בשבועות האחרונים אירעו בישראל כמה מתקפות סייבר חמורות, נגד חברות אזרחיות. ראשונה הייתה חברת הביטוח שירביט שנסחטה בפומבי על ידי קבוצת התקיפה הרוסית BlackShadow. בהמשך עלו לכותרות המתקפות נגד חברת התוכנה עמיטל, שגם הדביקה כמה מלקוחותיה ואת חברת הבאנה.

מאז יום ראשון שעבר מתחוללת בארה"ב מתקפת סייבר חסרת תקדים. המתקפה, במקורה בתוכנת ניהול תשתיות ה-IT "אוריון", של חברת SolarWind, פגעה בגופי ממשל מרכזיים, בהם משרדי ההגנה, החוץ, האוצר, המסחר, וביטחון המולדת, כמו גם בשורה ארוכה של חברות גדולות ומרכזיות בהן מיקרוסופט. המתקפה בארה"ב עדיין מתרחשת תוך שמאחורי הקלעים נעשים מאמצים רבים לאבחן את היקף ההדבקה והנזק שנגרם בעקבותיה.