היועמ"ש מינה את עו"ד דני חורין למ"מ מנהל מחלקת ייעוץ וחקיקה במקום דינה זילבר

העובדה שעו"ד חורין ינהל למשך תקופה ממושכת את מחלקת ייעוץ וחקיקה משפרת משמעותית את סיכוייו להתמנות לתפקיד באופן קבוע ע"י ועדת האיתור

משרד המשפטים / צילום: תמר מצפי
משרד המשפטים / צילום: תמר מצפי

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הודיע כי עו"ד דני חורין ימלא את מקומה של המשנה ליועמ"ש דינה זילבר כאחראי על מחלקת ייעוץ וחקיקה (משפט ציבורי-מינהלי). זילבר פרשה השבוע לאחר שכיהנה בתפקיד ב-8 השנים האחרונות.

במכתב ששיגר להנהלה הבכירה של משרד המשפטים הודיע מנדלבליט על תפקוד המחלקה עד למינוי משנה ליועמ"ש קבוע. לדבריו, "כל אחד מראשי האשכולות יהיה אחראי מקצועית על האשכול שתחת ניהולו". עם זאת, מנדלבליט כתב כי "עו"ד דני חורין יהיה אחראי על ההיבטים הניהוליים והארגוניים של עבודת המחלקה וייצג את המחלקה בישיבות המשנים".

מנדלבליט כתב כי נושאים אשר דרושים הכרעה של המשנים ליועץ, יובאו בפני המשנה ליועמ"ש (משפט אזרחי) עו"ד ארז קמיניץ.

העובדה שעו"ד חורין ינהל למשך תקופה ממושכת את מחלקת ייעוץ וחקיקה משפרת משמעותית את סיכוייו להתמנות לתפקיד באופן קבוע על-ידי ועדת האיתור. מדובר בהתפתחות לאור העובדה שעד כה היה נראה כי עוזרו הבכיר של היועמ"ש, ד"ר גיל לימון, הוא המועמד המוביל היחיד לתפקיד המשנה ליועמ"ש. לימון מונה לתפקיד עוזר המשפטי של היועמ"ש במשרת אמון על-ידי מנדלבליט לפני כ-5 שנים, היה בכיר בייעוץ המשפטי של איו"ש וכיהן כיועץ המשפטי של פרויקט גדר ההפרדה. לאחר מכן כיהן לימון כיועץ משפטי של משלחת ישראל לאו"ם.

כעת נראה כי התחרות על המשרה הבכירה פתוחה. מעבר לחורין ולימון, מתמודדים על תפקיד הקבע ראשי אשכולות שעובדים במקביל לעו"ד חורין במחלקה למשפט ציבורי-מינהלי, פרקליטים ממחלקת בג"צים ויועצים משפטיים ביחידות ממשלתיות אחרות.

עו"ד דני חורין משמש כממונה בכיר במחלקת ייעוץ וחקיקה, הוא ראש אשכול תחום טוהר מידות ("ניגודי עניינים") וביקורת שיפוטית. בעברו עבד מספר שנים כפרקליט במחלקת בג"צים של פרקליטות המדינה. לאחר מכן עבד כיועמ"ש של הועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז ירושלים. אומנם חורין נחשב ליד-ימינה של זילבר, אך התנהלותו מרוסנת הרבה יותר משל זילבר, אשר עוררה סערות לא מעטות במהלך כהונתה.

בחודשיים האחרונים ניסה שר המשפטים אבי ניסנקורן לכנס את ועדת האיתור למינוי המשנה ליועמ"ש, אולם ראש הממשלה בנימין נתניהו טרפד את הקמת הוועדה. ב-2 באוקטובר פנה ניסנקורן לנתניהו במכתב רשמי וכתב כי "הריני לעדכנך בהחלטתי לפתוח בהליכי האיתור למשרה... לפי החלטת הממשלה האמורה, אחד מחברי ועדת האיתור יהיה 'משפטן הבקיא במשפט ציבורי שימונה על-ידי ראש הממשלה בהסכמת היועץ המשפטי לממשלה'. אודה לקבלת הודעתך בדבר המשפטן שמונה על-ידך בהסכמת היועמ"ש".

ניסנקורן פנה לנתניהו במספר הזדמנויות נוספות והפציר בו למנות נציג מטעמו, אולם עד כה נתניהו לא מינה ולא התייחס כלל לבקשת ניסנקורן, ככל הנראה בעקבות המחלוקת העקרונית עימו אודות הליך מינוי בכירי מערכת אכיפת החוק.

לאחרונה פנה עו"ד שחר בן מאיר ליועמ"ש וטען כי בעקבות סירובו של נתניהו למנות נציג כלשהו, יש להורות על כינוס הוועדה בהרכב חסר. כעת, כאשר מדינת ישראל הולכת לבחירות, נראה כי אפסו הסיכויים שוועדת האיתור הזו תוקם, והמינוי ייאלץ להידחות משמעותית עד לאחר הרכבת הממשלה ה-36.