מה לפי היועץ המשפטי לממשלה, הקשר בין נקניקיות לבין חקיקה

וגם: דורון אברבוך מונה למנכ"ל דוישטה בנק ישראל • השיחה

אביחי מנדלבליט / צילום: אמיל סלמן-הארץ
אביחי מנדלבליט / צילום: אמיל סלמן-הארץ

אירוע של אגודת הידידים של אוניברסיטת בר אילן אירח השבוע את היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, שידבר בין היתר על חוק ההסדרים. "אומרים שיש שני דברים שלא כדאי לדעת איך מייצרים - נקניקיות וחקיקה", הוא הסביר, "במיוחד את חוק ההסדרים לא טוב לדעת איך מייצרים, עוד יותר מכל חוק אחר. זה אירוע טראומתי מדי שנה. הוא נחסך מאיתנו הפעם בגלל המציאות הנוכחית. מה שיש בחוק הזה אלה רפורמות גדולות וכבדות משקל וכדי להגיע למציאות שמעבירים אותן, צריך להגיע כנראה למצב של לחץ אחרת יהיה מי שלא יעביר. מסכים שההליך נעשה בצורה מאוד בעיתית וגם בית המשפט העליון מבקר את זה כל פעם מחדש", אמר מנדלבליט.

את האירוע אירחו נשיא האוניברסיטה פרופ' אריה צבן וגדעון המבורגר יו"ר אגודת הידידים. מנדלבליט התייחס גם לחזרת השגרה ולכדורגל, ואמר כי "ייקח זמן עד שנראה אנשים חזרה באצטדיונים. אני מתקשה לראות מצב שהדרג המדיני יחייב אנשים להתחסן. אבל יש תפקידים כמו למשל שחקני כדורגל שיהיו חייבים להציג אישורים. כך גם לגבי עובדים במוסדות בריאות ומוסדות גריאטריים. להציג את זה כקריטריון, לא כחובה משפטית".

מצנח הזהב

דורון אברבוך מונה למנכ"ל דוישטה בנק ישראל. הוא ייכנס לתפקידו בפברואר 2021, ויחליף את ד"ר בועז שוורץ שפורש לאחר 24 שנים. בעברו שימש אברבוך בתפקידים  בכירים בקרדיט סוויס בלונדון וכמנכ"ל קרדיט סוויס ישראל.

----

אחרי שבע שנים: מנכ"ל ריקושט דוד מנטין יפרוש בסוף החודש. לנעליו בניהול רשת הציוד לקמפינג וטיולים יכנס עתה עופר נוינר (55), מי שבשנתיים האחרונות שימש כמנכ"ל SBN, חברת הבת של בריל, שמפעילה בישראל את הזיכיון לרשתות טימברלנד, נאוטיקה ואמפוריום. לפניכן שימש נוינר כמנכ"ל רשת ההלבשה התחתונה טריומף כעשור. הוא צפוי להיכנס לתפקידו בחודש הבא. רשת הציוד למטיילים ריקושט נוסדה ב-1993, וב-2009 נרכשו מלוא מניותיה על ידי חברת אופיר טורס שבבעלות בועז וקסמן. כיום מונה הרשת 50 סניפים בכול רחבי ישראל ומעסיקה כ-250 עובדים.

שני מוזס

חדשות טובות

תערוכת צילומי העיתונות "עדות מקומית", תיפתח השבוע, והפעם במתחם מידטאון ת"א באוויר הפתוח ובכניסה חופשית, לאחר שמידטאון השקיעה בהקמה כחצי מיליון שקל.