הושלם המיזוג עם ה-SPAC האמריקאית וארקו מתחילה להיסחר בנאסד"ק

החברה הממוזגת של ארקו החזקות והחברה הבת שלה GPM עם היימייקר, תיסחר מיום חמישי גם בבורסה בת"א ברישום כפול

הושלם המיזוג של ארקו החזקות עם חברת ה-SPAC האמריקאית היימייקר, לחברה שתיקרא ארקו קורפ, ומנייתה מתחילה להיסחר בבורסת נאסד"ק בארה"ב תחת הסימול ARKO. כתבי האופציה של החברה הממוזגת ייסחרו תחת הסימול ARKOW עד מועד פקיעתם.

המיזוג של ארקו החזקות הישראלית והחברה הבת שלה הפועלת בארה"ב, GPM, אל תוך חברת היימייקר, הושלם ביום שלישי השבוע, ומיום חמישי ייסחרו מניות ארקו קורפ גם בבורסה בת"א, ברישום כפול. היימייקר הונפקה לפני כשנה וחצי בנאסד"ק כחברת רכישה למטרה מיוחדת (SPAC), וגייסה לשם כך סכום של 400 מיליון דולר במזומן.

מהלך המיזוג בין החברות כלל גם גיוס של 100 מיליון דולר מקבוצת קרנות ההשקעה MSD Partners (הקשורות למייקל דל) כנגד הנפקת מניות בכורה הניתנות להמרה למניות רגילות. כך, שלאחר השלמת המיזוג החזיקה היימייקר במזומנים בסכום כולל של כ-295 מיליון דולר. בעקבות השלמת המיזוג מונה אריק קוטלר, מבעלי השליטה ומנכ"ל ארקו החזקות, למנכ"ל ארקו קורפ.

מאז ההודעה הראשונית על המיזוג האפשרי עם היימייקר במהלך חודש יולי השנה ועד הפסקת המסחר בה אתמול, השלימה מניית ארקו החזקות זינוק של 243% בתוך פחות מחצי שנה, לשווי של 2.06 מיליארד שקל. כעת הפכה ארקו החזקות לפרטית, אולם איגרות החוב שלה מסדרה ג' ימשיכו להיסחר בבורסת ת"א עד מועד פדיונן.

חברת GPM פועלת כיום ב-33 מדינות בארה"ב ובמחוז קולומביה בפריסה הכוללת כ-2,920 אתרים, שמהם כ-1,330 אתרים בהפעלה עצמית, הכוללים חנויות נוחות אשר למרביתן צמודות תחנות דלק. בנוסף היא מספקת דלקים לעוד כ-1,590 תחנות דלק המופעלות על-ידי צדדים שלישיים. 

מהלך המיזוג בין החברות כלל גם גיוס של 100 מיליון דולר מקבוצת קרנות ההשקעה MSD Partners (הקשורות למייקל דל) כנגד הנפקת מניות בכורה הניתנות להמרה למניות רגילות. כך, שלאחר השלמת המיזוג החזיקה היימייקר במזומנים בסכום כולל של כ-295 מיליון דולר.

בעקבות השלמת המיזוג מונה אריק קוטלר, מבעלי השליטה ומנכ"ל ארקו החזקות, לתפקיד מנכ"ל ארקו קורפ. לדבריו, "השלמת עסקת המיזוג מהווה אבן דרך חשובה עם פתיחת פרק חדש בצמיחתנו, כחברה ציבורית שמתחילה להיסחר בארה"ב.

"אנו פועלים בתחום אטרקטיבי, המתאפיין בפיזור רחב של מפעילי חנויות נוחות ותחנות דלק, וכדי להאיץ את צמיחתנו בו, בנינו פלטפורמה מוכחת לרכישות חדשות. לאור הרקורד המוצלח והמוכח שלנו בהשלמת עסקאות רכישה, בשילוב עם התוכניות שלנו לשדרוג חנויות הנוחות ותחנות הדלק שבבעלותנו ובניהולנו, יחד עם מינוף הזדמנויות הצמיחה האורגנית שאנחנו פועלים כעת ליישומן, אנו מצפים להמשך השאת ערך לבעלי המניות שלנו", הוסיף קוטלר.

מאז ההודעה הראשונית על המיזוג האפשרי עם היימייקר במהלך חודש יולי השנה ועד הפסקת המסחר בה אתמול, השילמה מניית ארקו החזקות זינוק של 243% בתוך פחות מחצי שנה לשווי של 2.06 מיליארד שקל. כעת הפכה ארקו החזקות לפרטית, אולם אגרות החוב שלה ממסדרה ג' ימשיכו להיסחר בבורסת ת"א עד מועד פידיונן.