הופקדה תוכנית דיור להשכרה ארוכת טווח בג'לג'וליה

הפרויקט, שיזמה חברת דירה להשכיר, מתוכנן על 5 דונם בחלקה המזרחי של ג'לג'וליה ובו יבנו כ-100 יח"ד בארבעה בניינים בני 7 קומות • זו התוכנית הראשונה מסוגה בחברה הערבית

הדמיה של הפרויקט בג'לג'וליה / צילום: ת.י.ק פרויקטים
הדמיה של הפרויקט בג'לג'וליה / צילום: ת.י.ק פרויקטים

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז החליטה להפקיד תוכנית להקמת פרויקט דיור להשכרה ביישוב ג'לג'וליה, שיזמה חברת "דירה להשכיר". הפרויקט מתוכנן על 5 דונם בחלקה המזרחי של ג'לג'וליה ובו יבנו כ-100 יח"ד בארבעה בניינים בני 7 קומות. הפרויקט ישווק ע"י חברת דירה להשכיר בשכירות ארוכת טווח. המתחם תוכנן על ידי האדריכל אסף שקד.

ג'לג'וליה היא מועצה מקומית הממוקמת 3 ק"מ מזרחית לכפר סבא. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נכון ל-2019, מתגוררים בישוב 10,148 תושבים. במדרג הסוציו-אקונומי לשנת 2018 מדורג הישוב כ-2 מתוך 10.

מנכ"ל דירה להשכיר יאיר טל: "אני גאה על כך שמודל המגורים בשכירות ארוכת טווח, אותו אנו מקדמים בכל רחבי הארץ, יוצע לראשונה גם לאוכלוסייה הערבית בישראל. אני מברך את שותפי, ראש המועצה המקומית ג'לג'וליה דרוויש ראבי, שדחף את הפרויקט ורואה בהצלחתו חשיבות גדולה עבור התושבים ועבור היישוב. יחד איתו ובשיתוף המועצה המקומית נתכנן את הפרויקט ונתאים אותו כך שישרת בצורה הטובה ביותר את בני המקום ואת הזוגות צעירים ביישוב".

יש לציין כי דוח הסרת החסמים בתחום הדיור והמקרקעין בחברה הערבית, הדרוזית והצ'רקסית, שהוכן ביוזמת משרד המשפטים, ואושר אתמול ע"י ממשלת ישראל, מדבר על חיזוק שוק השכירות במגזר הלא יהודי כערך שיש לקדם: "יש להטמיע, הן בהסברה והן בכלים אחרים, את האפשרות של בעלי קרקע להיות פעילים בשוק השכירות ולהציע יחידות דיור להשכרה. ובכך לצמצם את הקושי התרבותי הטמון במכר והעברת זכות הבעלות בקרקע. כמו כן, הוצע כי החברה הממשלתית לדיור ולהשכרה 'דירה להשכיר', שהיא בעלת ניסיון בייזום פרויקטים להשכרה, תתכנן פרויקטים מסוג זה. כך, בעלי הקרקע ימשיכו לשמש כבעלים ולא יאלצו 'להיפרד' מהקרקע, אך ייהנו מדמי השכירות ויוכלו אף להשכיר דירות לבני משפחה אחת".

יו"ר הועדה המחוזית מחוז מרכז, שירה ברנד: "התוכנית למגורים בשכירות ארוכת טווח שהוחלט על הפקדתה תאפשר מגוון פתרונות דיור עבור תושבי ג'לג'וליה הן בהיבט של שכירות יציבה ובטוחה והן מבחינת גודל יחידות הדיור המתאימות למשפחות צעירות. אנו קוראים לרשויות נוספות לבוא ולקדם פרויקטים איכותיים שיתנו מענה לכלל צרכי האוכלוסייה הערבית במחוז".