הממשלה אישרה את מתווה הסגר: הגבלת התנועה וסגירת המסחר

תקנות הסגר שיחל ביום ראשון אושרו במשאל טלפוני • לפי התקנות, תוגבל היציאה ממקום המגורים למרחק של 1,000 מטר למעט חריגים, וגני הילדים והלימודים בכיתות א'-ד' ויא'-יב' יפעלו כרגיל • הקנס על הפרה יעמוד על 500 שקל

רח' אבן גבירול בתל אביב ריק בעקבות הסגר השני / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
רח' אבן גבירול בתל אביב ריק בעקבות הסגר השני / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

הממשלה אישרה היום (ו') במשאל טלפוני את תקנות הסגר שיחל ביום ראשון בערב. לפי התקנות שאושרו, תוגבל היציאה ממקום המגורים למרחק של 1,000 מטר למעט חריגים כמו יציאה להתחסן, טיפול רפואי או סוציאלי, הפגנה, הליך משפטי ויציאה לצורך פעילות ספורט. הקנס על הפרה יעמוד על 500 שקל.

כמו כן בזמן הסגר נאסר על יציאה ממקום המגורים לצורך שהייה במקום מגורים של אדם אחר וייסגרו מקומות ציבוריים ועסקיים למעט חנויות חיוניות וייסגרו יחידות אירוח וצימרים, גנים לאומיים, אתרים לאומיים ואתרי הנצחה.

בנוגע למערכת החינוך הוחלט כי הגנים ימשיכו לפעול כרגיל וכך גם כיתות א'-ד' וכיתות יא'-יב'. לא יקוימו לימודים מכיתה ה' ועד י'. תמשיך להתקיים פעילות לתלמידים בחינוך המיוחד ולנוער נושר ונוער בסיכון.

כמו כן, ועדת השרים לקורונה קבעה כי מיום 27 בדצמבר 2020 בשעה 17:00 עד יום 9 בינואר 2021 מקומות העבודה המעסיקים מעל 10 עובדים לא יוכלו לאפשר שהייה בו זמנית של עובדים בשיעור שעולה על 50% ממצבת העובדים במקום העבודה, או 10 עובדים, לפי הגבוה מביניהם, למעט חריגים.

בנוסף, ועדת השרים לקורונה אישרה את הצעת ההחלטה של משרד הבריאות לביטול ההכרזה על אילת וים המלח כאיים ירוקים. ביטול ההכרזה ייכנס לתוקף ביום שני, 28.12.20.