החוב לבזק: הוטל עיקול של 3 מיליון שקל על אקספון

בית המשפט קיבל את בקשת בזק לעיקול זמני וקבע כי עולה לכאורה קיומה של מחלוקת בגין חיובים • לטענת בזק, אקספון מסרבת לשלם חוב שהצטבר בגין מתן שירותי אינטרנט, למעלה משנה

חזי בצלאל / צילום: רמי זרנגר
חזי בצלאל / צילום: רמי זרנגר

בית המשפט המחוזי מרכז הטיל עיקול כספי בסכום של שלושה מיליון שקל על אקספון, בניהולו של חזי בצלאל, בהמשך לתביעה שהגישה בזק נגד אקספון בגין חוב בסכום של 20 מיליון שקל.

השופטת מירב בן ארי קיבלה את בקשת בזק לעיקול הזמני וציינה כי עולה לכאורה קיומה של מחלוקת בגין חיובים. בן ארי קבעה דיון לשבוע הבא במעמד שני הצדדים.

בזק טוענת בתביעה כי אקספון מסרבת לשלם את יתרת החוב שהצטבר בגין מתן שירותי אינטרנט למעלה משנה. התביעה הנוכחית מצטרפת לתביעה קודמת שהוגשה על ידי בזק בתחילת השנה, ביחס לחובות אחרים של אקספון בסכום של 60 מיליון שקל.

מדובר בחובות בגין שירותים בשוק הסיטונאי ושירותי GBE. שירות GBE מאפשר לאקספון לספק שירותי גישה ללקוחות אינטרנט בפס רחב באמצעות גישה לרשת האינטרנט בטכנולוגיית DSL של בזק, על ידי קישור בין הרשת לבין שרתי אקספון.

לטענת בזק השירותים מסופקים באופן קבוע לאורך תקופת ההתקשרות העסקית ביניהן. זאת הגם שמוסר התשלומים של אקספון הוא ירוד ביותר. בזק טוענת כי "בשנים האחרונות אקספון שילמה לבזק רק לעיתים רחוקות, באופן חלקי ובאיחור ניכר, רק לאחר פניות חוזרות ונשנות של בזק, כאשר בזק נאלצה לרוב לגבות את חובותיה של אקספון בהתקזזות הדדית מתשלומים שמגיעים לאקספון מבזק".

עוד טוענת בזק כי אקספון מתנהגת באופן שערורייתי והסלימה את התנהגותה לאחרונה והחל ממרץ 2020 הפסיקה לשלם לבזק לחלוטין ללא כל הצדקה, עבור שירותים בשוק הסיטונאי ושירותי GBE.

בזק ממשיכה לספק את השירותים מאחר והיא מחויבת לספק שירותי BSA וזאת גם אם בעל הרישיון לא משלם לה ולטענתה אקספון מנצלת את הוראות משרד התקשורת המחייבות אותה לספק את השירות.

הסכסוך בין החברות נחשף בגלובס במאי 2019 לאחר שבזק פנתה למשרד התקשורת וביקשה את התערבותו בעקבות סירובה של אקסון לשלם לה את החוב. הוויכוח שנמשך מספר שנים נוגע לתשלום עבור עבודת הטכנאים של בזק בבואם להתקין קו בבית הלקוח במסגרת השוק הסיטונאי עבור מתחרותיהן.

אקספון מוכרת שירות אינטרנט ללקוחותיה על גבי רשת בזק, ובמסגרת מדיניות השוק הסיטונאי הוחלט שבזק תחויב לבצע את העברת הקו ממנה ללקוח. אקספון טענה כי בזק לא זכאית לגבות תשלום נוסף על ביקור זה. משרד התקשורת הביע עמדה עקרונית כי על אקספון לשלם לבזק.

את בזק ייצגו בתביעה עורכי הדין רן שפרינצק, יובל נעים ושי לוכטנשטיין ממשרד ארדינסט, בן נתן, טולידאנו ושות'.

מאקספון נמסר כי "אנו פועלים בהתאם להוראות החוק והחלטות השופטת וכך נמשיך ואנו בטוחים כי הצדק יצא לאור. הבחירה של בזק בהליך זה שייגרר שנים נותרה תמוהה לאור האפשרות שהצענו הליך גישור קצר וענייני".