ראש עיריית ראשל"צ תומך בגדעון סער - אך לא יצטרף לרשימה לכנסת

קינסטליך כתב בדף הפייסבוק שלו: "אני מבקש להודיע בזאת על החלטתי לתמוך במפלגת תקווה חדשה ובעומד בראשה. אין ולא הייתה לי כוונה לעזוב את עירנו האהובה ואת תפקיד ראש העירייה אליו בחרתם אותי" • גם ראשי עיריית אילת ורמת גן תומכים בסער

רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון / צילום: יוסי כהן
רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון / צילום: יוסי כהן

ההתעוררות בשמאל גדעון סער ממשיך לגייס תומכים ברשימתו, והבוקר הודיע ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך על תמיכתו בו, אך לא יצטרף לרשימה שתרוץ לכנסת.

קינסטליך כתב בדף הפייסבוק שלו: "אני מבקש להודיע בזאת על החלטתי לתמוך במפלגת תקווה חדשה ובעומד בראשה - גדעון סער - לראשות הממשלה. גדעון הוא בעיני האדם המתאים ביותר כיום, יותר מכל אחד אחר, להנהיג את ישראל. גדעון הוא אדם עם כישורי מנהיגות, ניסיון, תבונה ושיקול דעת. בשלוש מערכות הבחירות הקודמות שהתקיימו לכנסת לא הבעתי עמדה פומבית והפעם בחרתי לעשות זאת כי אני רואה סיכוי ממשי לשינוי שהוא הכרחי למדינה. השינוי והיציבות השלטונית חשובה גם לעירנו, ראשון לציון . אני מאחל שנזכה במהרה לממשלה ולשלטון יציב על מנת שיאפשר לנו לממש את התוכניות הגדולות לעירנו. בחודש האחרון נשאלתי שוב ע"י מספר רב של עיתונאים ותושבים האם בכוונתי להתמודד לכנסת ולעזוב את ראשון לציון. אמרתי לכל מי שפנה - ואני מבקש להודיע כעת לכולכם - די לחרושת השמועות, אין ולא הייתה לי כוונה לעזוב את עירנו האהובה ואת תפקיד ראש העירייה אליו בחרתם אותי. אני נשאר כאן, איתכם, לנהל את העיר לעוד הרבה שנים".

ראש עריית אילת מאיר יצחק הלוי הודיע קודם לכן גם הוא על תמיכה בסער ובשונה מקינסטליך, הוא ירוץ ברשימת סער לכנסת. עוד ראש עיר התומך בסער הוא כרמל שאמה הכהן, שיישאר בכסאו בראשות עיריית רמת גן.

בתוך כך, "תקווה חדשה" של סער מכוונת לפעול חזק בשדה הכלכלי על רקע משבר הקורונה ונפגעיו העיקריים, העסקים הקטנים. בסרטון ראשון בקמפיין הכלכלי שלה, מובא סיפורו של חיים לוי, מעצב שיער מבאר יעקב שמספר על תלאותיו בעידן קורונה.

אנשיו של סער אומרים כי על סמך מחקר פנימי שערכו, בעלי העסקים הקטנים יהיו קהל יעד מרכזי של המפלגה ומצביעים פוטנציאליים בין השאר על רקע הצטרפותה של ד"ר יפעת שאשא ביטון, יו"ר ועדת הקורונה שנלחמה לפתיחת העסקים הקטנים.

עם זה תקווה חדשה תמצא שם עוד מפלגות שינסו לקושש קולות בקרב מאוכזבי הכלכלה, למעשה כמעט כל מפלגה שתרוץ תפעל בגזרה הזו.

עוד במצע הכלכלי המתהווה של המפלגה: העברת תקציב וחוק הסדרים כצעד ראשוני ודחוף לייצוב המשק, יצירת רשת בטחון לעצמאים, והסרת חסמים ובירוקרטיה לעסקים קטנים.