מפקד תחנת "לב הבירה", נצ"מ שמעון מרציאנו, מואשם בתקיפת מפגינים

לפי כתב האישום, בתחילת אוקטובר פיקד מרציאנו על כוח משטרתי שאבטח הפגנה רבת-משתתפים בירושלים של מפגינים מהמגזר החרדי, ובמהלכה תקף קטין בן 12 ומפגין נוסף

ניידת משטרה / צילום: יוסי כהן
ניידת משטרה / צילום: יוסי כהן

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (ה') לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד מפקד תחנת "לב הבירה" בירושלים, נצ"מ שמעון מרציאנו, המייחס לו שתי עבירות של תקיפה. 

על-פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד עדי וולנרמן, ביום 4.10.20 בשעות הערב פיקד מרציאנו על כוח משטרתי שאבטח הפגנה רבת-משתתפים של מפגינים מהמגזר החרדי שנערכה בשכונות חרדיות בירושלים, וכן פעל למניעת הפרות סדר. בשלב מסוים ההפגנה הפכה אלימה וכללה הפרות סדר, לרבות הבערת פחי אשפה, יידוי אבנים לעבר השוטרים והשמעת קריאות גנאי וגידופים כלפיהם.

על-פי כתב האישום, "במהלך ההפגנה, סמוך לחצות, החל מרציאנו לרוץ לעבר קבוצת מפגינים, אשר עמדו סמוך אליו ברחוב שבטי ישראל, ואשר על-פי החשד השליכו אבנים לעבר הכוח המשטרתי. קטין בן 12, אשר עמד יחד עם יתר המפגינים במקום, החל לברוח מהנאשם, כמו רוב יתר המפגינים".

מכתב האישום עולה כי הנאשם תפס את הקטין, דחף אותו בחוזקה לעבר קיר אבן שמצוי במקום, וכתוצאה מכך נפל הקטין ארצה. בעוד הקטין ישוב על הקרקע ושב וצועק " לא עשיתי כלום", מבלי להתנגד או לעשות כל פעולה אחרת, סטר לו מרציאנו בפניו, ללא כל סיבה או הצדקה.

לפי כתב האישום, סמוך לאחר מכן, הבחין מרציאנו במפגין אשר אחז בידו טלפון נייד ותיעד בצילום את הובלתו של הקטין על-ידי שוטר אחר. מרציאנו אחז בעורפו של המפגין, הדף אותו בחוזקה והפילו ארצה, לעבר שיחים המצויים במקום. 

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר כתב האישום נגדו, נצ"מ שמעון מרציאנו לא הורשע בכל עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.