הממשלה אישרה: קובי שבתאי ימונה באופן זמני למפכ"ל המשטרה

המנוי של שבתאי ושל גונדר קטי פרי למ"מ נציבת בתי הסוהר אושרו לפי בקשת השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, ולמינוי זמני בשל העובדה כי אין עדיין הסכמות עם כחול לבן למינויי קבע

ניצב יעקב (קובי) שבתאי / צילום: דוברות המשטרה
ניצב יעקב (קובי) שבתאי / צילום: דוברות המשטרה

הממשלה אישרה היום (ו׳) את מינויים של ניצב קובי שבתאי למ"מ המפקח הכללי של משטרת ישראל ושל גונדר קטי פרי למ"מ נציבת בתי הסוהר למשך חצי שנה או עד למינוי קבוע, לפי המוקדם מביניהם. המנויים אושרו לפי בקשת השר לבטחון פנים אמיר אוחנה, ולמינוי זמני בשל העובדה כי אין עדיין הסכמות עם כחול לבן למינויי קבע. כחול לבן דרשה לאשר את מינויים של מנכל משרד המשפטים ופרקליט המדינה במקביל.

אוחנה כתב בהודעה שפרסם: "סברתי שנכון יהיה להביא את מינוי הקבע לאישור מיידי בממשלה, לאחר יותר משנתיים שבשני הארגונים מכהנים ממלאי מקום, וזאת בזמנים קשים ומאתגרים במיוחד לארגונים. לצערי, המדובר בממשלה פריטטית בה גוש כחולבן צריך לאשר נושאים שעל סדר יום הממשלה, ואישור כזה לא ניתן על ידם. על כן אני נאלץ להביא בפניכם הצעה חלופית בהסכמה, למנות את השניים לממלאי מקום ראשי הארגונים, באמונה ובתקווה שבזמן הקרוב ביותר תינתן הסכמת כחולבן להשלמת מינויי הקבע לשני הגופים הביטחוניים, המשוועים לכך כבר יותר משנתיים".

היום סיים שר המשפטים אבי ניסנקורן את תפקידו לאחר שעזב את כחול לבן והצטרף לרון חולדאי במפלגתו החדשה.

ניסנקורן: גנץ אינו שולל ריצה משותפת בבחירות עם ימינה

ניסנקורן פרסם רשומה בפייסבוק ובה מתח ביקורת קשה על גנץ ועל נתניהו. בין השאר כתב: "הדרך שלי הייתה מאוד ברורה ועניינית, אבל לראש הממשלה היה אינטרס אחר. כתבי האישום החמורים המרחפים מעל ראשו גרמו לו לאבד כל רסן. הוא שם לו למטרה לרסק את מנגנוני שלטון החוק, ולהשתמש בכוחו השלטוני כדי לפגוע במערכת לצרכיו המשפטיים האישיים. נתניהו ציפה שכחול לבן תתיישר ותתן לו את מבוקשו. זה לא קרה. הוא נאלץ להפנים את העובדה הפשוטה, ששר המשפטים החדש עובד אצל הציבור, לא אצלו. אלא שנתניהו לא השלים עם התעקשותי שלא לאפשר לנאשם בפלילים לבחור את פרקליט המדינה, את היועץ המשפטי לממשלה וגם לא את השופטים.

בעת האחרונה, בשיחות שקיימתי עם בני, הלכו והתחדדו לצערי המחלוקות בינינו. השיא הגיע לפני שבועיים, כאשר התברר לי שמאחורי גבי התנהל משא ומתן בין גנץ לנתניהו לריקון סמכויות שר המשפטים ולפגיעה קשה בשלטון החוק.

ההסכמות בין הצדדים היו לא פחות ממטורפות: פוליטיזציה של הליכי בחירת פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, זכות וטו לשלוחיו של נתניהו בבחירת שופטי בית המשפט העליון, מעקף שהיה מייתר את סמכויות שר המשפטים כיו״ר ועדת השרים לענייני חקיקה ועוד".

עוד הוא כתב: "עצם קיומו של משא ומתן על ראשם של שומרי הסף חותר תחת עקרונות דמוקרטיים יסודיים ותחת הערכים בשמם נבחרנו לשרת את אזרחי ישראל. התנגדתי למהלך ויחד עם מספר חברים נוספים בסיעה מנענו את העסקה האיומה. אני לא מתכוון להתנצל על כך, להיפך. מי שרקם את העסקה הוא שצריך לספק הסברים לציבור. בשבוע שחלף קיימתי עם גנץ מספר שיחות, במהלכן שיתפתי אותו בצורה ברורה וכנה במשבר שאני חווה מולו ואת תחושתי כי כחול לבן הולכת ומתרחקת מתפיסת עולמי. ביום שני בבוקר נפגשנו וקיימנו שיחה פתוחה. במהלך הפגישה בני סיפר כי הוא אינו שולל ריצה משותפת בבחירות עם ימינה".

מכחול לבן נמסר בתגובה לדברי ניסנקורן: "אבי ניסנקורן עשה מכירת חיסול של משרד המשפטים למען עתידו הפוליטי. אין גבול לשקרים . כחול לבן לא תוותר על סמכויות משרד המשפטים בשום מחיר".

בד בבד פרסם גנץ הנכנס לתפקיד שר המשפטים, הודעת גיבוי לבית המשפט העליון וליועץ המשפטי לממשלה: "גנץ לחיות ולמנדלבליט: פעילות משרד המשפטים תימשך ותתעצם. תקבלו גיבוי מלא". בהודעה נאמר כי גנץ שוחח עם נשיאת העליון אסתר חיות והיועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט עם כניסתו לתפקיד שר המשפטים. בין השאר אמר כי "כפי ששמרתי על מערכת המשפט והדמוקרטיה עד כה, אמשיך לשמור עליה מכל משמר. אדאג שתמשיכו בפעילותכם הרציפה. תקבלו את כל הגיבוי הנדרש למלא את תפקידכם ללא מורא וללא משוא פנים". גנץ קבע להיפגש עם השניים בקרוב.