עובדי בזק בינלאומי דורשים להקפיא ההחלטות בנושא ביטול הפיצול באינטרנט

טוענים כי לא ניתן לקבל החלטות בתקופת בחירות, ודורשים לחכות לממשלה הבאה • בקרב ארגוני העובדים בקבוצת בזק קיימת מתיחות רבה לקראת ההחלטה סביב עתידה של אלפא

לימור ליברמן לביא, יו"ר ועד העובדים של בזק בינלאומי / צילום: גד פרץ, גלובס
לימור ליברמן לביא, יו"ר ועד העובדים של בזק בינלאומי / צילום: גד פרץ, גלובס

ועד עובדי בזק בינלאומי דורש ממשרד התקשורת שלא לקבל החלטה בנושא הפיצול באינטרנט בעקבות ההכרזה על הבחירות. נציגות העובדים וההסתדרות מסתמכים על כך שבתקופת בחירות לא ניתן לקבל החלטות משמעותיות על ידי השרים וזאת בהתאם להנחיות של היועץ המשפטי לממשלה.

נציגות העובדים מתנגדת לביטול הפיצול הקיים הנוהג היום בשוק התקשורת והיא הייתה אחד הגורמים המיליטנטיים במאבק. בתקופה האחרונה, אחרי שהתברר היקף הנזק שנגרם לבזק בינלאומי לאחר שהתברר כי כמות המנויים הכפולים באינטרנט אצלה הייתה גבוהה מאד, ההתנגדות לביטול הפיצול לבשה צורה אחרת.

בתוך כך העובדים מבינים שבקרב בעלי המניות והדירקטוריון נעשית עבודה על עתידה של בזק בינלאומי ועתידה של קבוצת אלפא שהיא נמנית עימה ואשר כוללת את יס ופלאפון. לאחר שבזק בינלאומי כמעט ונמחקה כליל חשבונאית בעקבות תופעת המנויים הכפולים ובעקבות תקלות חשבונאיות שהתגלו בדוחות שלה, החברה רשומה היום בשווי עדכני של 130 מיליון שקל בלבד ולאחר שתתקבל ההחלטה הסופית בעניין ביטול הפיצול באינטרנט יש להניח שהמחיקה החשבונאית תהיה שלמה.

המחיקות החשבונאיות יובילו לכך שהתקציב של בזק בינלאומי צפוי להיות קטן בהרבה מהשנה הקודמת ושכל קבוצת אלפא תיאלץ להיכנס למסגרת הרבה יותר אדוקה מבחינה תקציבית. מעבר לכך קיימת שאלה אסטרטגית שמונחת לפתחו של הדירקטוריון והיא באיזה מתכונת להמשיך ולהפעיל את אלפא היות וגם בקרב עובדי פלאפון התעוררה הדרישה להתחיל ולספק שירותים נוספים באופן עצמאי וללא תלות באלפא.

גם עובדי בזק בינלאומי דורשים הבהרות מקבוצת בזק כדי לדעת מהן תוכניותיה לגבי החברה, אך כאן למרבה הצער הזמן נוקף וההחלטות טרם התקבלו כך שאי הוודאות רק גוברת מבחינתם, מה שמוביל לכך שהמתיחות בקרב ועדי העובדים השונים בקבוצת בזק רק הולכת וגוברת.

בתוך כך, צפוי כי השימוע המקורי שפרסם המשרד בעניין הפיצול באינטרנט יעבור שינויים משמעותיים וזאת לאור תגובות שהתקבלו בשימוע. כפי שפורסם בגלובס במשרד רוצים להבטיח שבמסגרת המדיניות העתידית והענקת היתר לבזק ולהוט לספק אינטרנט בצורה ישירה, יוכלו ספקיות קטנות בעיקר לפעול בצורה תקינה וחופשית במסגרת השוק הסיטונאי.

לימור ליברמן-לביא, יו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי מסרה בתגובה: "שר התקשורת הקודם, יועז הנדל, קידם רפורמה פופוליסטית ומזיקה שמטרתה לחזק את המונופולים בזק והוט תוך פגיעה בצרכנים. אנחנו מבקשים משר התקשורת החדש, בני גנץ, להקשיב לקול ההיגיון ולטובת הצרכנים והעובדים ולהקפיא רפורמות פוליטיות של קודמו".