המו"מ בין סלקום לאקספון על השותפות ברשת מתקדם - אך באיטיות רבה

אקספון שילמה כרבע מהסכום שאמורה הייתה לשלם לשלם בשלושת החודשים האחרונים

בעלי אקספון, חזי בצלאל / צילום: רמי זרנגר
בעלי אקספון, חזי בצלאל / צילום: רמי זרנגר

המשא-ומתן בין סלקום לאקספון על דרך שיתוף-הפעולה בין החברות חווה עליות וירידות. לגלובס נודע כי אקספון שילמה כרבע מהסכום שאמורה הייתה לשלם בשלושת החודשים האחרונים במסגרת חלקה ברשת המשותפת. את המשא-ומתן מנהלים אבי גבאי, מנכ"ל סלקום, וחזי בצלאל, הבעלים של אקספון, בצורה ישירה ביניהם.

חברת אקספון הפסיקה לשלם את מלוא התשלומים עבור השימוש ברשת סלקום בשלושת החודשים האחרונים, וזאת לאחר שבצלאל החליט כי הסכומים שישלמה אקספון לסלקום היו גבוהים מדי לטעמו. הפסקת התשלום נומקה בהפרת הסכם מצד סלקום לאחר שרכשה את גולן טלקום, והרשת המשותפת שהייתה בבעלות שלוש חברות הפכה לרשות בבעלות שתי חברות בלבד.

אקספון טוענת כי סלקום לא יכלה לרכוש את גולן ללא הסכמה מוקדמת שלה, מכיוון שהדבר משית עליה תשלומים עודפים שלא היא צריכה לשאת בהם, והטיעון שימש אותה לצורך הפסקת התשלומים עבור השימוש ברשת.

ההסכם בין החברות אינו מאפשר יציאה ממנו בדרך חד-צדדית, וסלקום דחתה את הפרשנות של אקספון על כך שרכישת גולן נעשתה בניגוד לדעתה, וטענה כי היא עומדת בהסכם בין החברות גם לאחר הרכישה.

סלקום נאלצה לדווח לבורסה על כך שאקספון הפסיקה לשלם לה באופן חד-צדדי, היות שמדובר בסכומים שהם משמעותיים עבורה ומגיעים לכ-100 מיליון שקל בשנה (כ-8.3 מיליון שקל בחודש).

ככל הידוע, גבאי ובצלאל נפגשו מספר פעמים בתקופה האחרונה, אך המשא-ומתן טרם הבשיל.

החברות סירבו להגיב.